וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום שם מנהל המדרשה שהתחזה לקצין כדי לשכב עם נשים

ינון בן מנחם בן ה-32 מאשדוד, מנהל מדרשת "צוריאל" נשוי בעבר ואב לילדים, הוא הגבר שנאשם בהתחזות בפני נשים באינטרנט. בין היתר טען שהוא נפצע ב"צוק איתן" ושהוא בתפקיד מסווג. סנגורו: "האישום מעמיד בסכנת מאסר כל מי ששיקר אי פעם לבני זוגם בדרך למיטה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק
ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
ינון בן מנחם הוא מנהל המדרשה שהתחזה לקצין צה"ל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום

בית המשפט העליון התיר היום (חמישי) לפרסם את שמו של ינון בן מנחם, בן 32 מאשדוד, מנהל מדרשת "צוריאל" שנאשם בהתחזות לקצין צה"ל שלחם במבצע "צוק איתן" במטרה לקיים יחסי מין עם נשים. במשטרת מרחב אילון מאמינים שבעקבות חשיפת זהותו יתלוננו נשים נוספות מעבר לעשר הנשים שהתלוננו עד כה. ביום ראשון האחרון הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד בן מנחם בגין התחזות לאחר וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בן מנחם היה נשוי בעברו, והוא אב לילדים.

לקריאה נוספת בנושא:
מנהל המדרשה נאשם בהתחזות לגיבור מלחמה: "רציתי אהבה"
אביו של ראש המדרשה שהתחזה לקצין: "לא הבן שאני מכיר"

בן מנחם נעצר לאחר שהוגשו נגדו תלונות על התחזות מנשים שהכירו אותו בשנים 2015-2009 באמצעות אתרי היכרויות ובפייסבוק. הוא ניצל את זהותו המזויפת על מנת לנהל קשרים רומנטיים ומיניים, תוך שהבטיח לחלק מהנשים עמן היה בקשר כי יינשא להן. במסגרת התחזותו, טען בן מנחם בפני הנשים כי הוא משתתף במבצעים ביטחוניים מתוקף תפקידו, ולכן איננו זמין עבורן לפגישות תכופות.

עורך דינו של הנאשם, אריאל עטרי, מסר: "פרסום פרטי הנאשם אינו משנה את העובדה הבסיסית שהוא לא ביצע כל עבירה ושכתב האישום הוגש בחוסר שיקול דעת קיצוני. כתב האישום מעמיד בסכנת מאסר כל גבר או אישה ששיקרו אי פעם לבני זוגם בדרך למיטה".

ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
בן מנחם נהג להתחזות לקצין שלחם במבצע "צוק איתן" כדי לקיים יחסי מין עם אנשים/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום

המעשים המיוחסים לו החלו לפני כשש שנים, כשהוא התחזה ונהג להציג עצמו כ"יונתן אהרן" - רווק חילוני ללא ילדים, המתגורר ברמת גן ועובד כמנכ"ל של חברת "דה-פוינט". הוא טען כי הוא עובד עם זרועות הביטחון, בהן השב"כ והמוסד וכן כי הוא קצין במילואים בדרגת רב סרן. בין היתר סיפר לנשים כי הוא השתתף בחיפושים אחרי שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון, וכי הוא נפצע במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה.

המתלוננת לא "קנתה" את הסיפור והחלה לברר פרטים. בתגובה, טען בן מנחם כי יש לו שמות בדויים בצבא

לצורך ההתחזות הוא יצר פרופיל מזויף בפייסבוק ודרכו ניהל מערכות יחסים עם נשים רבות ברחבי הארץ, מבלי שהן יודעות זו על זו. בין היתר, במאי 2014 יצר בן מנחם קשר עם גרושה ואם לילד, באתר "נפגשים". השניים ניהלו מערכת יחסים רומנטית במשך שנה, ובמהלכה אף העלה הנאשם את האפשרות שיביאו יחד ילדים. במהלך "צוק איתן" הוא הגיע לביתה עשהוא לבוש מדי צה"ל עם דרגות רב-סרן.

במקרה אחר, עם אישה אחרת, יצר בן מנחם קשר עם גרושה ואם לשניים במהלך אוגוסט 2013 - גם באמצעות האתר "נפגשים". הוא הציג עצמו כיונתן אהרן – אמר בהמשך שהוא מאוהב בה ואפילו הציע לה נישואים. במהלך תקופת ההיכרות שוב טען כי העיסוק שלו לא מאפשר לו לנדב פרטים או להיפגש יותר מדי, אולם המתלוננת לא "קנתה" את הסיפור והחלה לברר פרטים. בתגובה, טען בן מנחם כי יש לו שמות בדויים בצבא, בגלל תפקידו והוסיף ש"עברתו לו את השם" ולכן אינו מופיע במשרד הפנים. רק בחודש שעבר, כך לפי האישום, גילתה האישה הזו את השקר, וניתקה עמו קשר.

כמה מקרים נוספים מופיעים בכתב האישום. האחד, בנוגע לבחורה שעמה ניהל מערכת יחסים של כארבע שנים כשהוא מדבר על חתונה וילדים בעתיד. מקרה נוסף על בחורה נוספת שאיתה ניהל מערכת יחסים של שנתיים במקביל לאחרות, אישה שפגש באמצעות אפליקציית ההיכרויות "טינדר", ובחורה נוספת שבתום חודשיים של קשר הבינה שמשהו אינו כשורה, והגיעה עד למשרד הפנים כדי לברר האם קיים אדם בשם יונתן אהרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully