וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשים שהתלוננו נגד ראש המדרשה שהתחזה לקצין: "הופקרנו"

גלי גינת ויהושע בריינר

7.8.2015 / 12:30

6 נשים שהתלוננו נגד ינון בן מנחם כועסות על הפרקליטות שבחרה שלא להאשים אותו בעבירות של אינוס במרמה. "כל מה שהוא השיג ממני הושג במרמה. לי זה ברור לחלוטין שנאנסתי". בן מנחם שוחרר למעצר בית

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: גדי וינסטוק

שש נשים שהתלוננו נגד ינון בן מנחם, מנהל המדרשה שהתחזה לקצין שלחם במבצע "צוק איתן", כועסות על הפרקליטות שלטענתן "הפקירה אותן", בכך שבחרה שלא להאשים אותו בעבירות של אינוס במרמה, אלא בהתחזות לאחר וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

"מבחינתי זה עניין משמעותי ללכת למיטה עם מישהו, וזה לא היה קורה אם הייתי יודעת את האמת עליו", אמרה אמש אחת המתלוננות, כמה שעות לאחר שהותר שמו לפרסום. "לכן כל מה שהוא השיג ממני, ובמיוחד העניין של יחסי מין, הושגו במרמה. זה לא היה מבחירה חופשית שלי, זה משהו שחורה לי לראות שהפרקליטות לא מוכנה לדון בו, אני רואה בזה כפגיעה נוספת. לי זה ברור לחלוטין שנאנסתי".

לקריאה נוספת בנושא:
מנהל המדרשה נאשם בהתחזות לגיבור מלחמה: "רציתי אהבה"
אביו של ראש המדרשה שהתחזה לקצין: "לא הבן שאני מכיר"
הותר לפרסום שם מנהל המדרשה שהתחזה לקצין כדי לשכב עם נשים

ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
"מה זה המושג הזה 'קבלת דבר במרמה'? פה לא היה כלום חוץ מהעניין של המין". ינון בן מנחם/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום

בן מנחם, מנהל מדרשת "צוריאל" ואב לילדים בן 32 מאשדוד, התחזה בין השנים 2009-2015 ל"יונתן אהרן", רווק חילוני המתגורר ברמת גן ועובד כמנכ"ל של חברת "דה-פוינט". שעובד עם רשויות הביטחון וקצין במילואים בדרגת רב-סרן. מכתב האישום שהוגש נגדו השבוע על ידי עו"ד לילך שלום מפרקליטות תל אביב, עולה כי לצורך ההתחזות הוא יצר פרופיל בפייסבוק ששמו "יונתן אהרן", שדרכו ניהל מערכות יחסים עם נשים רבות ברחבי הארץ, מבלי שהן יודעות זו על רעותה.

בין היתר סיפר לנשים כי הוא השתתף בחיפושים אחרי שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו בגוש עציון, וכי הוא נפצע במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. עוד הוא טען בפניהן כי במסגרת עבודתו הוא לוקח חלק במבצעים מטעם משרד הביטחון והצבא ולכן אינו זמין ואינו פנוי לפגישות תכופות. "הייתי בעולם מקביל, אני הייתי נשוי ואב לילדים, עבדתי במדרשה, ובמקביל הכרתי בחורות באינטרנט, כי רציתי לקבל אהבה והערכה, רציתי שמישהו יגיד לי שאני טוב", אמר בחקירתו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"זו לגמרי חוויה של אונס"

בפרקליטות הגיעו למסקנה לאחר בחינת המקרים, כי הדגש בפעילותו של בן מנחם לא היה מין, אלא קשר אינטימי, ושעל מנת להאשים אותו באינוס במרמה יש להוכיח שמטרת ההתחזות הייתה קיום יחסי מין.

"אני מרגישה כאילו הלכתי לישון עם יונתן והתעוררתי עם ינון שרוכן מעלי", הוסיפה המתלוננת. "כל מפגש שהיה לי איתו היה מיני, הוא יצא מסופק מינית פעמיים מכל מפגש שלנו מעל לשנה. עכשיו שמים את זה בצד כאילו זה משהו נלווה לקשר. זה מכעיס מאוד. אני מבינה היום שהכול היה שקר, כל דבר הוא ניווט למפגש האינטימי הבא שהיה שעות ספורות שהוא יבוא ויגמור פעמיים ואז היה מתאדה בחזרה לחייו. זו לגמרי חוויה של אונס. אני לא יודעת מה זה המושג הזה 'קבלת דבר במרמה'. לרוב מדובר על כסף או קידום בעבודה וטובות הנאה. פה לא היה כלום חוץ מהעניין של המין, הם לא יוכלו לשכנע אותי שזה היה בשביל הקשר".

מתלוננת נוספת אמרה דברים דומים, והדגישה כי לא הייתה מקיימת איתו יחסי מין לו הייתה יודעת שהוא גבר נשוי. "אני מרגישה שפגעו לי בנפש, שנאנסתי", אמרה. "אני מאוד מאמינה בדת ומבחינתי לשכב עם גבר נשוי זה שבע שנים רעות. אם גבר אומר לי שהוא נשוי אני מיד שוללת את זה, אני מרגישה מרומה. אני מרגישה שהפרקליטות מגמדת את כתב האישום ושיש פה את כל הנתונים לאינוס". לדבריה, היחסים עמו נמשכו שלוש שנים וחצי ואפילו הייתה באופק חתונה. "הוא הבטיח לי נישואים וילדים, לא פעם ולא פעמיים, הכול רשום ומתועד. הבטחות כמו 'נעבור לגור ביחד בשנת 2015', 'נוכל להגשים את החום שלנו ולהיות יחד'. אני בוכה המון. ב'צוק איתן' בכיתי והתפללתי בשבילו ובשביל אחיו שהוא אמר לי שהוא גם איתו בעזה. בפרקליטות הסבירו לי, אבל לא השתכנעתי, אני מרגישה שהם עשו את זה כי זו חובתם. התייחסו אלי מאוד יפה בפגישה אבל לא שכנעו אותי למה".

חשד: התחזה לגיבור "צוק איתן" - וניצל עשרות נשים. ניב אהרונסון
"אני מרגישה שהפרקליטות מגמדת את כתב האישום". ינון בן מנחם בבית המשפט, ביולי/ניב אהרונסון

היום הוא שוחרר למעצר בית. פרקליטו, עו"ד אבי חימי, מסר: "בנסיבות העניין החלטת בית המשפט צודקת, ראויה והוגנת. הושבתו של הנאשם על ספסל הנאשמים מצריכה מחשבה מעמיקה לגבי אם אכן בנסיבות המקרה ראוי היה להגיש כתב אישום".

עוד בטרם שוחרר הביעו המתלוננות חשש מהאפשרות שישוחרר למעצר בית. "עכשיו מציגים אותו כאילו הוא לא עבריין מין", אמרה אחת המתלוננות. "סביר להניח שהוא ישוחרר למעצר בית וזו אכזבה שלא אוכל לתאר. הם אפילו לא מוכנים לדון בזה בכתב האישום. הוא עשה דברים קיצוניים בשביל שניכנס למיטה ובאמת עשיתי את זה בגלל זה. הוא אמר שהוא פנוי כבר שנה, ומערכת יחסים האחרונה שלו הייתה עם אישה גרושה כדי להראות לי ש[הוא לא מפחד להיות עם גרושה. הוא כל הזמן אמר איזו אמא מדהימה אני ושהוא מתכוון לאמץ את הבן שלי שהוא ידע שאבא שלו נטש אותו כי הוא ידע שזה מה שצריך. איך אפשר להגיד שהמין משני? אף פעם לא היה סתם מפגש על כוס קפה, תמיד הוא היה גומר".

ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל. באדיבות ישראל היום, מערכת וואלה! NEWS
ינון בן מנחם, מנכ"ל מדרשת צוריאל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ישראל היום

אונס במרמה זו עבירה מורכבת מבחינה משפטית. רוב הנשים אמרו בחקירה שלא קיימו עמו יחסי מין משום שהציג עצמו כקצין וכמנכ"ל של חברה, אלא כי בגלל קסם אישי ומשום שהקשר הרגשי ביניהם היה "מדהים", וכאמור, כמה מהן אף חשבו שיתחתנו עמו. מדובר, אם כן, בתיק גבולי שמעלה הרבה שאלות: האם גבר שקרן הוא עבריין? ואולי האשמה באונס של אדם שמשקר לגבי היותו נשוי הוא בכלל מעשה אנטי-פמיניסטי שהופך נשים לקורבנות נטולות זכות בחירה?. יתרה מכך, היו גורמים שטענו כי אין מקום להגיש כתב אישום במקרה המדובר.

"הוא לקח ממני במרמה את הבחירה החופשית שלי, במי אני בוחרת כשותף למיטה ולמי אני מוכנה להתמסר", הסבירה אחת המתלוננות. "הפרקליטות שמה את האחריות בידיים שלנו, הקורבנות. אולי ישנו פער תרבותי בכל הנוגע למין בין התפיסה של פרקליטות מחוז תל אביב לבין התפיסה שלנו".

בחודש שעבר הגיע בן מנחם לביתה של אחת הנשים כשהוא לובש מדים, רק שהפעם באמת חזר ממילואים. בתוך המדים היה אישור כניסה שעליו שמו האמיתי. אותה אישה גילתה את הפתק ונכנסה בעקבותיו לעמוד הפייסבוק של בן מנחם ותייגה את כל הבחורות שהיו חברותיו בפרופיל הפיקטיבי של יונתן אהרן. כך נחשף הסיפור שפורסם בעיתון "ישראל היום". אלא שמתברר שחלק מהנשים כבר ידעו כי מדובר במתחזה. אחת מהן נתקלה באחד הימים בפרופיל הפייסבוק האמיתי של בן-מנחם, שאותו הכירה כמובן כיונתן אהרן, במסגרת ההצעות של פייסבוק ל"אנשים שהיא אולי מכירה" בהתבסס על מספר הטלפון הנייד. בעקבות הגילוי היא ניתקה עמו קשר. אישה אחרת גילתה את האמת הכואבת לאחר שפנתה לבעלת מקצוע בפייסבוק וגילתה ש"יונתן אהרן" הוא חבר משותף. "מאיפה את מכירה אותו?", שאלה, ונענתה כי לשניים קשרים אינטימיים.

"כולם משקרים באתרים"

בן מנחם הצליח ללא ספק להחזיק בזהותו הבדויה זמן רב, והקפיד להגיע לביתן של מאהבותיו ללא ארנק וללא תעודת זהות. אחד האמצעים שסייעו לו בכך הוא העובדה שהחזיק כמה מכשירי טלפון נייד. בחקירתו אמר מצד אחד כי אכן המניע למעשיו היה מין ושכולם משקרים באתרים שבהם השתמש, אולם תוך כדי תיאר סיפור קורע לב, לפיו כל מה שהיה חסר לו בחיים זו אהבה, וזו הייתה דרכו. גם בעימות עם אחת המתלוננות אמר "שבסך הכול היה מדובר במין", אולם בתום העימות פנה אליה ואמר לה שאותה הוא אהב באמת ואולי עכשיו, אחרי כל זה, הם יוכלו להיות ביחד.

מפרקליטות מחוז תל אביב נמסר: "לאחר בחינה מעמיקה ומקיפה של חומר הראיות והסוגיות המשפטיות, כעולה מפסיקת בית המשפט העליון ופסקי דין נוספים, הפרקליטות הגיעה למסקנה כי מעשי הנאשם בתיק זה מגבשים עבירה של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והתחזות לאחר. כידוע, הפרקליטות אינה מהססת לייחס לנאשמים עבירות מין בתיקים, כאשר התשתית הראייתית תומכת בכך."

(עדכון ראשון: 7:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully