וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רמטכ"ל צבא קוריאה הצפונית הוצא להורג

בכלי התקשורת בדרום דווח על הוצאתו להורג של רי יונג גיל, לאחר שהורשע בשחיתות ובקשירת קשר נגד השלטון. מדובר במקרה נוסף בשורה ארוכה של הוצאות להורג, הדחות משורות ההנהגה והיעלמויות של גורמים בכירים, תחת שלטונו של קים ג'ונג און הצעיר

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(דונלד טראמפ: "חייבים לתת לקים ג'ונג און קרדיט על חיסול הדוד שלו")

רמטכ"ל צבא קוריאה הצפונית, רי יונג גיל, הוצא להורג – כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות הדרום קוריאנית "יונהאפ". מקור נוסף המעורה בסוגיות צפון קוריאניות אישר כי רי הוצא להורג. מדובר במקרה האחרון בשורה ארוכה של הוצאות להורג, הדחות משורות ההנהגה והיעלמויות של גורמים בכירים, תחת שלטונו של קים ג'ונג און הצעיר.

על פי הדיווחים, מפי גורמים שביקשו לשמור על אנונימיות בשל רגישות הסוגיה, רי, שעמד בראש המטה הכללי של "צבא העם הקוריאני", הוצא להורג בתחילת החודש, לאחר שהורשע בשחיתות ובקשירת קשר בדלני. סוכנות הביון הדרום קוריאנית סירבה להגיב על הדיווחים, והרשויות בצפון מדווחות על מקרים כאלה רק לעתים נדירות מאוד.

עוד בוואלה! NEWS:
"תישא באחריות": בעולם גינו את השיגור של קוריאה הצפונית
ערקה מקוריאה הצפונית – ושבה: "הממשלה מספקת דיור יוקרתי"
קוריאה הצפונית פיזרה מיליון עלוני תעמולה בדרום: "נכה באויבים"

רמטכ"ל צבא קוריאה הצפונית רי יונג גיל. רויטרס
מאז 2011, הספיק השליט להחליף כמה רמטכ"לים. רי/רויטרס

מקרה יוצא דופן היה של ג'אנג סונג תק, דודו של קים ומי שנחשב לגורם החזק ביותר בפיונגיאנג אחרי המנהיג, שהוצא להורג בפומבי בשנת 2013 לאחר שהורשע בשחיתות. בחודש מאי האחרון, שר ההגנה הוצא להורג בירי טיל נ"ט, כך על פי דוח שהעבירה סוכנות הביון של סיאול לחברי הפרלמנט הדרום קוריאני.

ההנהגה הצפון קוריאנית עברה טלטלות רבות מאז עלייתו של קים ג'ונג און לשלטון לאחר מות אביו בשנת 2011, והוא הספיק למנות כבר כמה רמטכ"לים שונים. גורמים בכירים נוספים נעדרו מעין הציבור לתקופות ממושכות, וההערכה היא כי לפחות חלקם הוצאו להורג או הודחו בחשאי.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בביקור במשרד הביטחון לרגל השנה החדשה, 10 בינואר 2016. רויטרס
קים גו'נג און במצעד צבאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully