וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: מקורב לקים ג'ונג און נהרג בתאונת דרכים מסתורית

30.12.2015 / 10:02

קים יאנג גון, שהשתתף בשיחות הפיוס עם קוריאה הדרומית ונחשב ל"חבר קרוב ושותף לדרך" של המנהיג, מת בגיל 73. "לקוריאה הצפונית יש היסטוריה ארוכה ומסתורית של מקרי מוות של בכירים", אמר מומחה למדינה. קוריאה הדרומית הביעה תנחומים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בכיר במפלגה השלטת בקוריאה הצפונית ועוזר בכיר למנהיג קים ג'ונג און נהרג בתאונת דרכים – כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הקוריאנית, שסיפקה סיפור נוסף על איש מהמעגל הקרוב למנהיג שמצא את מותו בנסיבות לא ברורות.

קים יאנג גון, מזכיר מפלגת הפועלים וראש המשרד לחזית מאוחדת, העוסק בקשרי קוריאה הצפונית לדרומית, היה "חבר קרוב ושותף לדרך" של קים ג'ונג און. קים היה חלק ממשלחת רמת-דרג שקיימה שיחות בחודש אוגוסט בעקבות חילופי אש הארטילריה בין שתי המדינות, שהעלו את המתיחות לדרגה גבוהה ביותר בשנים האחרונות.

שיחות אלה הובילו להסכם שהביא לסיום ההתגוששות וגרם לשני הצדדים לחדש את הדיאלוג ביניהם בניסיון לשיפור הקשרים. לאחרונה הפך קים למקורב ביותר לקים ג'ונג און. הוא הופיע לצדו בבדיקות שערך המנהיג הצעיר בחוות ובמפעלים וכן בפגישות דיפלומטיות.

לקריאה נוספת:
קוריאה הצפונית: מאסר עולם לכומר קנדי בגין "פשעים נגד המדינה"
מנהיג קוריאה הצפונית: "פיתחנו פצצת מימן עוצמתית"

מייקל מאדן, מומחה להנהגת קוריאה הצפונית אמר כי הוא היה יועץ מנוסה שהייתה לו הבנה רחבה של ענייני חוץ. "באשר למדיניות דרום קוריאנית, לקים יאנג גון היו קשרים חברתיים מעולים והוא היה איש קשר טוב ביחסים שבין הצפון לדרום".

שיחות בין קוריאה הצפונית לקוריאה הדרומית, 23 באוגוסט 2012. רויטרס
קים, הראשון מימין במהלך שיחות עם נציגים מקוריאה הדרומית/רויטרס

קוריאה הדרומית הביעה תנחומיה על מותו במסר שהגיע משר האיחוד ונשלח דרך כפר הפסקת האש פאנמונג'ום שבאזור המפורז, אמר בכיר במדינה.

קים ג'ונג און הדיח שורה של עוזרים בכירים מאז עלה לשלטון כשאביו מת ב-2011. שנתיים לאחר מכן, ב-2013, הוא הדיח והוציא להורג את דודו ג'אנג סונג תאק, שנחשב לדמות השנייה בעוצמתה במדינה. ג'אנג נענש בשל "פשעים נגד המדינה".

סוכנות הידיעות הקוריאנית KCNA דיווחה כי קים בן ה-73 נהרג ביום שלישי האחרון בתאונת דרכים. לא נמסרו פרטים נוספים באשר לתאונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
קים ג'ונג און, מנהיג קוריאה הצפונית, בוועידה בבירה פיונגיאנג, 29 בדצמבר 2015. רויטרס
נחשב למקורבו של המנהיג, קים ג'ונג און/רויטרס

תשתית הכבישים בקוריאה הצפונית אינה מוחזקת באופן ראוי ובעלות על מכונית נדירה ביותר, עם זאת במרוצת השנים כמה בכירים רמי-דרג נהרגו בתאונות דרכים. ב-1976 גורם רשמי אמר כי יריבו של הנשיא דאז קים איל סונג נהרג בתאונת דרכים. ב-2003 קודמו בתפקיד של קים יאנג גון נספה גם הוא בתאונה, וב-2010 היה זה רי ג'ה גאנג, שנחשב לבכיר במדינה, שמצא את מותו בכבישים.

"לקוריאה הצפונית יש היסטוריה ארוכה ומסתורית של מקרי מוות של בכירים במדינה", אמר אנדריי לנקוב, מומחה לקוריאה הצפונית. "רבים נרצחים בירייה או נהרגים בתאונות דרכים. בקוריאה הצפונית כמעט ואין מכוניות פרטיות והאבטחה על גורמים רשמיים הנוסעים במכוניות הדוקה ביותר. דיווח על תאונת דרכים מעלה ספקות כשהוא מגיע ממדינה שכזו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully