וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית: מאסר עולם לכומר קנדי בגין "פשעים נגד המדינה"

16.12.2015 / 11:15

בית המשפט העליון במדינה המבודדת הורה לשלוח לכלא את היון סו לים, ראש כנסייה בטורונטו ממוצא קוריאני, והטיל עליו עבודות פרך לכל ימי חייו. זאת, בשל הפצת חומר נוצרי שלטענת המדינה פוגע בכבוד המנהיג העליון

היון סו לים, כומר קנדי שנשפט למאסר עולם עם עבודות פרך בקוריאה הצפונית, דצמבר 2015. AP
לים מובל לבית המשפט, היום/AP

בית המשפט העליון בקוריאה הצפונית גזר היום (רביעי) מאסר עולם על היון סו לים, כומר קנדי ממוצא דרום-קוריאני כבן 60, בגין "פשעים נגד המדינה". לים, ראש כנסייה בטורונטו שנסע למדינה בינואר האחרון כחלק ממשלחת הומניטרית נוצרית, הואשם ב"פגיעה בכבוד המנהיג העליון, ניסיון להשתמש בדת כדי להרוס את המערכת השלטונית בקוריאה הצפונית, הפצת תעמולה נגדית לגולים צפון קוריאנים ומתן סיוע לשלטונות בארצות הברית ובקוריאה הדרומית כדי לעודד עריקה מהמדינה".

החוק בקוריאה הצפונית אוסר קיום פעולות מסיונריות או דתיות, שכן הדבר נראה כאיום על המנהיג העליון. על פי החוק, אפילו הצגת התנ"ך בציבור עלולה להוביל למעצר ולעונש חמור. קרובי משפחתו של לים אמרו כי הוא נסע למדינה ב-31 בינואר כדי לסייע בבתי חולים ובתי יתומים. לדבריהם, לים ערך יותר ממאה נסיעות למדינה מאז 1997, וכל אלה היו ללא מטרות פוליטיות.

עוד כתבות מהעולם:
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אבנה גדר עם מקסיקו, כמו בישראל"
"טבח" בצפון ניגריה: מאות שיעים נהרגו מירי כוחות הביטחון
דיווח: מצרים עצרה לראשונה חוליית נשים שלחמה בשורות דאעש

היון סו לים, כומר קנדי שנשפט למאסר עולם עם עבודות פרך בקוריאה הצפונית, דצמבר 2015. AP
בית משפט העליון בקוריאה הצפונית, היום/AP

ביולי האחרון הופיע לים במסיבת עיתונאים שארגנו הרשויות בפיונגיאנג, והודה בניסיון להוביל להפיכה במדינה. עם זאת, זרים אחרים שהיו עצורים במדינה ושוחררו אמרו כי אולצו להצהיר הצהרות דומות ולהודות באשמה. עורכי דינו של לים ביקשו מבית המשפט להתחשב בעובדת היותו קוריאני, ובכך שהודה בהאשמות. לים ביקש מבית המשפט לתת לו הזדמנות שנייה, והתחייב שלא לחזור על מעשיו. בית המשפט קבע שלא להיענות לבקשת התביעה לגזור על לים עונש מוות, והורו לשלוח אותו לבית הכלא למשך כל ימי חייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully