וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טבח" בצפון ניגריה: מאות שיעים נהרגו מירי כוחות הביטחון

עימותים בין כוחות הצבא והמשטרה למאמינים שיעים במדינת קדונה הסתיימו בקרוב לאלף הרוגים, לאחר שורת הפגנות שנערכו בימים האחרונים. הנשיא בוהארי הזהיר מפני "הפרת הסדר הציבורי". פעיל זכויות אדם: "חייבים לשאול מי הזמין את מסע ההרג?"

ועידת המדינות המייצאות גז בטהראן, איראן, 23 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
המנהיג העליון של איראן בפגישה עם הנשיא הניגרי בוהארי/צילום מסך, טוויטר

מאות שיעים נהרגו בימים האחרונים בידי כוחות הביטחון במדינת קדונה שבצפון ניגריה – כך מסר אתמול (שלישי) דובר התנועה האיסלאמית השיעית בניגריה, איברהים מוסא. כוחות המשטרה בעיר קדונה פתחו גם היום באש לעבר מפגינים שיעים, ושלושה מהם נהרגו. מוסא הוסיף כי עשרה מפגינים נוספים נפצעו במהלך ההפגנות הבלתי-אלימות, לטענתו, שנערכו במחאה על הרג שיעים בימים האחרונים באוניבריסיטת זאריה שבמדינה ובדרישה לשחרור המנהיג השיעי איברהים זקזקי.

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" מסר כי הירי בזאריה "חייב להוביל לחקירה מידית. כל האחראים להרג הלא חוקי חייב לעמוד לדין". מנהל הארגון בניגריה, אם-קיי איברהים, הוסיף: "למרות שמניין ההרוגים הסופי טרם התברר, אין ספק כי הצבא גרם לאובדן משמעותי של חיי אדם". על פי חלק מהדיווחים, מניין ההרוגים מהפגנות שנערכו באזור ביתו של זקזקי בזאריה הגיע לכ-200, ומאות גופות נוספות נאספו מאתרי הפגנות אחרים. ארגוני זכויות אדם מסרו כי קרוב לאלף בני אדם נהרגו בסך הכול בימים האחרונים.

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מצרים עצרה לראשונה חוליית נשים שלחמה בשורות דאעש
מתקפה משולבת על בסיסי צבא בבורונדי: 12 חמושים נהרגו
"הזדמנות משמעותית לסיום המלחמה": הכוחות בתימן נצרו את האש

שר הפנים דנבזאו לאחר הפגישה עם מושל קדונה:

לטענת הצבא, החיילים פעלו בכמה מוקדים בזאריה לאחר שכ-500 שיעים חסמו את שיירתו של רמטכ"ל צבא ניגריה, טוקור בורטאי, וניסו להתנקש בחייו באמצעות מטען נפץ בסוף השבוע האחרון. אוג'ו מומודו, עד ראייה לאירוע, מסר כי השיעים חסמו את הדרך והבעירו צמיגים שעה ששיירת הרמטכ"ל התקרבה, ויידו אבנים לעברה. שעות ספורות לאחר מכן, החל הירי לעבר המפגינים באזור ביתו של זקזקי ובשני מרכזים דתיים נוספים בעיר.

צ'ידי אודינקלו מ"הוועד הניגרי לזכויות אדם" תיאר את מתקפת הצבא כ"טבח". הוא הוסיף כי זקזקי נפצע מהירי, ושניים מבניו נהרגו. "האזרחים חייבים לשאול, מי הזמין את מסע ההרג הזה?", טען אודינקלו. ניגרים רבים הביעו מחאה ברשתות החברתיות על מה שהגדירו "הוצאה להורג ללא משפט" ו"חיילים שידם קלה על ההדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תיעוד מרחובות זאריה (חלק מהתמונות קשות לצפייה):

איראן, שנחשבת למנהיגת האמונה השיעית בעולם, גינתה את ההרג, וברשת הטלוויזיה הממלכתית במדינה דווח כי משרד החוץ זימן אמש את הנספח הניגרי במדינה לבירור, במסגרתו דרשה טהראן מהממשלה הניגרית באבוג'ה לקחת אחריות על ההרג. השיעים בצפונה של ניגריה הם גם מטרה לפיגועים מצד הארגון האיסלאמיסטי "בוקו חראם", בשל התנגדותם לחזון הקיצוני של הארגון.

נשיא ניגריה מוחמדו בוהארי הזהיר היום "קבוצות דתיות" ברחבי ניגריה מפעילות "שתפר את הסדר הציבורי". דבריו מגיעים על רקע ביקורו של שר הפנים עבד א-רחמן דנבזאו בזאריה, שם נפגש עם מושל קדונה נסיר א-רופאי, בניסיון לגבש מדיניות לסיום המשבר במדינה. מהמושל א-רופאי לא נמסרה כל התייחסות רשמית לאירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully