וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה משולבת על בסיסי צבא בבורונדי: 12 חמושים נהרגו

11.12.2015 / 16:10

כוחות הביטחון של המדינה המזרח-אפריקנית, שסובלת מחוסר יציבות מאז שהחליט הנשיא להתמודד על כהונה שלישית ביולי, סיכלו את הפעולה, שנועדה ככל הנראה לשחרר אסירים. "התכנית נכשלה", אמר יועץ לנשיא. חברות תעופה ביטלו טיסות עקב המתיחות

נשיא בורונדי פייר נקורנזיזה נרשם בקלפי ההצבעה בבחירות לנשיאות, 21 ביולי 2015. רויטרס
נשיא בורונדי מצביע בבחירות לנשיאות, חודש יולי/רויטרס

12 חמושים נהרגו היום (שישי) בידי צבא בורונדי לאחר שתקפו (שישי) אתרים צבאיים ברחבי הבירה בוג'ומבורה. 20 חמושים נוספים נעצרו במסגרת ריסון המתקפה החמורה ביותר שאירעה במדינה המזרח-אפריקנית מאז ניסיון ההפיכה הכושל להדחת הנשיא פייר נקורונזיזה, בחודש יולי האחרון.

לדברי חיילים בצבא בורונדי, חמישה חיילים נהרגו במתקפה, אולם על פי הודעת הצבא נרשמו בשורותיו פצועים בלבד. תושבי העיר סיפרו כי יריות ופיצוצים נשמעו בכל רחבי הבירה משעות הלילה, וכוחות הביטחון נראו פועלים ברחובות שהיו ריקים מתושבים.

יועץ התקשורת של נקורונזיזה כתב בטוויטר כי מתנגדים לשלטון ביצעו את המעשים "כפעולת הסחה", כדי שלדבריו יוכלו לשחרר אסירים, אך "תכניתם נכשלה". לדבריו, "המצב נרגע, לאחר שכלי נשק רבים הוחרמו והמתנגדים נהרגו או נעצרו". הוא הוסיף כי שדה התעופה בבירה נשאר פעיל, על עף ששלוש חברות תעופה - מאתיופיה, קניה ורואנדה הסמוכה - ביטלו את כל טיסותיהן לבורונדי בעקבות המתיחות.

לקריאה נוספת:
נשיא רואנדה: האלימות בבורונדי קרובה לממדים של רצח עם
האופוזיציה החרימה, ונשיא בורונדי זכה בכהונה שלישית

יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
רחובות בורונדי ביום הבחירות לנשיאות, ביולי האחרון/רויטרס

יותר מ-200 בני אדם נהרגו ועשרות אלפים נמלטו מבורונדי בחודשים האחרונים, בעקבות המחאות לאחר בחירתו המחודשת של הנשיא פייר נקורונזיזה לכהונה שלישית בחודש יולי האחרון.

הנשיא נקורונזיזה, שעמד בעברו בראש ארגון מורדים של שבט ההוטו, הוא המנהיג הראשון של בורונדי שנבחר בבחירות דמוקרטיות לאחר מלחמת האזרחים במדינה, שהתחוללה על רקע אתני והסתיימה ב-2005. החלטתו של נקורונזיזה להתמודד על כהונה שלישית גררה את המדינה למשבר הכי גדול שלה מאז שזו הסתיימה. האופוזיציה טוענת כי החלטתו של הנשיא הפרה את החוקה שנקבעה בתום המלחמה, ולפיה הנשיא יוגבל לשתי כהונות בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
חשש מהידרדרות לסכסוך אתני/רויטרס

בחודש שעבר קרא נשיא רואנדה, פול קגאמה, "ללמוד את הלקח מההיסטוריה", והאשים את הנשיא נקורונזיזה בכך שאינו מונע את מות אזרחיו. "אף אחד לא יודע איפה הוא, אף אחד לא יכול לדבר עמו", טען. "אנשים מתים כל יום, גופות נגררות ברחובות".

במקביל, הביעו מזכ"ל האו"ם באן קי מון ובית הדין הפלילי הבינלאומי דאגה מהאלימות המשתוללת במדינה, וקראו לרשויות "להימנע מהחרפת המתח". התובעת הכללית של בית הדין בהאג, פאטו בנסודה, הבהירה כי כל מי שאחראי להצתת האלימות בבורונדי "עשוי לעמוד לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully