וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה החרימה, ונשיא בורונדי זכה בכהונה שלישית

25.7.2015 / 0:13

פייר נקורונזיזה קיבל כ-70% מהקולות וימשיך לעמוד בראשות המדינה המזרח-אפריקנית, על אף שמתנגדיו טוענים כי הוא הפר את החוקה. המערב עשוי להפסיק את הסיוע בעקבות התעקשותו של הנשיא לא לדחות את הבחירות

נשיא בורונדי פייר נקורנזיזה נרשם בקלפי ההצבעה בבחירות לנשיאות, 21 ביולי 2015. רויטרס
נשיא בורונדי פייר נקורונזיזה נרשם בקלפי ההצבעה/רויטרס

נשיא בורונדי פייר נקורונזיזה זכה היום (שישי) בקדנציה נוספת ושלישית במספר אחרי שהאופוזיציה החרימה את הבחירות. ניצחונו של הנשיא מותיר את המדינה המזרח-אפריקנית מקוטבת ומפולגת פוליטית, כשהיא עלולה להפוך למבודדת בזירה הבינלאומית בעקבות חודשים ארוכים של אי-יציבות ומעשי אלימות. האופוזיציה דחתה את תוצאות הבחירות.

החלטתו של נקורונזיזה להתמודד על כהונה שלישית גררה את המדינה למשבר הכי גדול שלה מאז הסתיימה מלחמת האזרחים, שהתחוללה על רקע אתני והסתיימה ב-2005. האופוזיציה טוענת כי החלטתו של הנשיא הפרה את החוקה שנקבעה בתום המלחמה, ולפיה הנשיא יוגבל לשתי כהונות בלבד, וכי היא עלולה להצית עימות נוסף.

לפי ועדת הבחירות הממלכתית, הנשיא קיבל 69.41% מהקולות של 2.8 מיליון האזרחים שהצביעו ביום שלישי האחרון. יריבו הקרוב ביותר היה אגת'ון רוואסה, שזכה ב-18.99% מהקולות בלבד. אחוז ההצבעה היה 73.44%, אולם בבירה בוג'ומבורה נרשם אחוז נמוך הרבה יותר, כשקצת פחות מ-30% מבעלי זכות הבחירה הלכו לקלפיות.

יום הבחירות לנשיאות בבורונדי, יולי 2015. רויטרס
המתיחות לא שככה. התפרעות בבירה במהלך יום הבחירות/רויטרס

הבירה הייתה עדה לשבועות ארוכים של מחאות אלימות נגד נקורונזיזה ואחוז ההצבעה נמוך מעיד על כך שנותרה בבירה התנגדות רבה להמשך שלטונו. האופוזיציה, שהתלוננה על כך שהיא סובלת מאיומים של המשטרה כלפי פעיליה וכלפי כלי התקשורת שלה, הבהירה כי היא לא מכירה בתוצאות. "אנחנו לא נכיר בתוצאות של הבחירות האלו ולא במה שיוקם על בסיסן", נמסר ממפלגת האופוזיציה FRODEBU.

התורמות הגדולות ביותר של המדינה, ארצות הברית והאיחוד האירופי, איימו לנקוט צעדים נגד הנשיא, הכוללים הפסקת סיוע והטלת סנקציות, לאחר שהחליט שלא לדחות את הבחירות. לטענת וושינגטון ובריסל, הבחירות לא יכולות היו להיות הוגנות וחופשיות. זאת אחרי שעשרות בני אדם נהרגו במהלך התקופה האחרונה, בזמן ההפגנות שקדמו לבחירות, ניסיון הפיכה כושל נגד נקורונזיזה ועימותים בין הצבא לבין חיילים מורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully