וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדמנות משמעותית לסיום המלחמה": הכוחות בתימן נצרו את האש

הפסקת אש בין הכוחות תכנס לתוקפה לרגל שיחות שלום שייערכו בג'נבה, בחסות האו"ם. הצדדים מביעים אופטימיות לאפשרות לסיים את המאבק העקוב מדם, והמערב לוחץ יותר מתמיד להגעה להסכם. שעות לפני הפסקת האש: 152 נהרגו מפגיעת טיל

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת

אחרי כמעט שנה של מלחמת אזרחים עקובה מדם, נכנסה היום (שלישי) לתוקפה הפסקת אש בין הצדדים הלוחמים בתימן – הכוחות הנאמנים לנשיא עבד רבו מנסור האדי, והמורדים החות'ים השיעים. הפסקת האש, הנערכת לרגל שיחות השלום שיפתחו בג'נבה בחסות האו"ם, הייתה אמורה להתחיל אמש בשעה 23:00 (שעון ישראל), אך נדחתה ב-12 שעות והחלה הבוקר.

זו הפעם השלישית שבה נערכות שיחות בין הצדדים, ולמרות שבפעמים הקודמות הן נחלו כישלון צורם, הפעם מקווים כי יגיעו לתוצאות חיוביות שיסיימו את המאבק. "כעת ישנה הזדמנות משמעותית יותר מבעבר לסיום המלחמה", אמר דובר החות'ים, מוחמד עבד א-סלאם.


עוד כתבות בנושא:
תימן: אל-קאעדה כבש שתי עיירות הסמוכות לעיר הנמל עדן
נשיא תימן המודח שב למדינה בפעם השנייה מאז פרוץ הלחימה
טעות בזיהוי: עשרות מנאמני נשיא תימן נהרגו בהפצצה סעודית

כוחות הנאמנים למשטרו של נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי. רויטרס
חייל מהכוחות הנאמנים לממשל בתימן/רויטרס

במהלך השיחות הקודמות דרש הממשל ליישם את החלטות האו"ם הקוראות לחות'ים לסגת מהשטחים שכבשו, בהם הבירה צנעא. החות'ים מנגד ביקשו משא ומתן רחב בנוגע לעתידה של המדינה, שבו יהיה להם חלק משמעותי. לפי גורמים רשמיים מהממשל בתימן, מדינות המערב כעת לוחצות על הממשל יותר מתמיד כדי שיסכים לוויתורים. "בשבועות האחרונים, וושינגטון ולונדון הפעילו לחץ על הממשל כדי שיסכים לוויתורים במהלך המו"מ", אמר גורם בכיר בממשל בתימן. "ישנה נטייה בעולם לשמור על הנוכחות של החות'ים לתת להם כוח פוליטי", הדגיש.

הגברת הלחץ המערבי קשורה ברצון להגביר את המתקפות על דאעש בסוריה ובעיראק, שכן המעורבות של הקואליציה בראשות ערב הסעודית במצב במדינה מסיתה את תשומת לבם מחלקם בקואליציה למאבק בארגון הקיצוני. כמו כן, המערב חושש מריק פוליטי שייווצר בתימן, אשר יהווה כר נוח לארגונים קיצוניים. דאעש כבר החל לנצל את המצב כדי לתקוף מסגדים שיעיים ומרכזים של כוחות הממשל במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות המורדים החות'ים בתימן. רויטרס
ישיגו את מבוקשם בשיחות? המורדים החות'ים/רויטרס

למרות הפסקת האש המתקרבת, הצדדים לא הפסיקו להילחם. בעימותים שאירעו אתמול במחוזות הדרומיים, המרכזיים והמערביים, נהרגו 32 איש, בהם 10 אזרחים, ו-16 נוספים נפצעו. כמו כן, תושבי הכפר בני חדאד שבצפון המדינה אמרו כי 15 בני אדם לפחות נהרגו במתקפה של כוחות הקואליציה הסעודית.

בנוסף, המורדים הודיעו כי 152 איש מכוחות הקואליציה, בהם שני בכירים, נהרגו מפגיעת טיל ארוך טווח ששיגרו החות'ים לעבר מטה סודי של הכוחות בסמוך למצר באב אל-מנדב. עוד נמסר כי בין ההרוגים נמצאים 42 איש מחברת האבטחה האמריקנית "בלאקווטר". סוכנות הידיעות הסעודית דיווחה מוקדם יותר כי שני גורמים בכירים מכוחות הקואליציה – אחד סעודי והשני מאיחוד האמירויות הערביות, נהרגו בסמוך לעיר תעז . סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות אישרה את הדברים, אך טרם התברר אם מדובר באותה מתקפה שעליה הכריזו המורדים.

כוחות הנאמנים למשטרו של נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי. רויטרס
הכוחות הנאמנים לנשיא האדי/רויטרס

על פי נתוני האו"ם, לפחות 5,800 בני אדם, כמעט מחציתם אזרחים, נהרגו מאז שהחלו המתקפות של הקואליציה במרץ האחרון. כמו כן, יותר מ-21 מיליון מאזרחי תימן נדרשים לסיוע הומניטרי – 80% מהאוכלוסייה. מאז החלו המתקפות הסעודיות, נרשמה כמות לא גדולה של הצלחות בשדה הקרב לטובת הממשל, אם כי הישג משמעותי נרשם עם כיבוש העיר עדן, שם יושב הממשל באופן זמני.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully