וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: אל-קאעדה כבש שתי עיירות הסמוכות לעיר הנמל עדן

2.12.2015 / 14:51

לוחמי הארגון השתלטו על בירת מחוז אביין ועל עיירה נוספת, אחרי שהדפו את נאמני הנשיא המודח. אל-קאעדה מנצל את הכאוס שקיים במדינה בשל המלחמה בין החות'ים לקואליציה הסעודית

לוחמים הנאמנים לממשלת תימן, מחוז מאריב, תימן, אוקטובר 2015. רויטרס
חבר במיליציה הנאמנה לנשיא האדי בצפון תימן/רויטרס

ארגון אל-קאעדה כבש היום (רביעי) שתי עיירות בדרום תימן, שהיו בשליטתו לזמן קצר לפני ארבע שנים - כך מסרו תושבים באזור ונאמני המשטר. תושבים סיפרו כי חמושים פתחו במתקפת פתע על זינג'בר וג'אר והתגברו על הכוחות המקומיים ולאחר מכן הקימו מחסומים בכניסה אליהן. הם הודיעו על כך במגברים אחרי תפילות הבוקר.

הצלחתם של לוחמי הארגון הסוני הקיצוני מדגישות כיצד הוא מצליח לנצל את הכאוס השורר במדינה הערבית הענייה, שנתונה לשליטתם החלקית של המורדים השיעים ולמשטרו של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, שנתמך בידי קואליציה שמובילה ערב הסעודית.

"אל-קאעדה ניצלו את חסרונם של מוסדות המדינה במקום", סיפר פדל מוחמד מובארכ, תושב זינג'בר, בירת מחוז אביין. שתי העיירות נמצאות במרחק של 50 קילומטרים בלבד מעיר הנמל עדן, שנמצאת בשליטת המשטר. שתי העיירות נכבשו בידי הארגון ב-2011, בטרם שוחררו אחרי שנה על ידי הצבא שהיה עסוק במהומות שפרצו במדינה במסגרת אירועי "האביב הערבי".

הקואליציה הסעודית שחררה את עדן, שחלקים ממנה נכבשו בידי החות'ים הנתמכים בידי איראן, בחודש יולי האחרון. ואולם, תושבים התלוננו שהעיר נותרה באנרכיה וכי חמושים מסתובבים ברחובותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully