וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא תימן המודח שב למדינה בפעם השנייה מאז פרוץ הלחימה

17.11.2015 / 7:51

גורמים בנמל התעופה עדן מסרו כי הנשיא עבד רבו מנסור האדי נחת במקום, בביקור השני שלו במדינה מסוף מרץ, אז החלה הלחימה. עדיין לא ברור כמה זמן יישאר או אם ביקורו מקדם את שובו מהממשלה הגולה שהקים בבירת ערב הסעודית

נשיא תימן: "מקווים שהשיחות בז'נבה יקלו על סבל העם שלנו". רויטרס
נשיא תימן המודח/רויטרס

נשיא תימן המודח עבד רבו מנסור האדי שב היום (שלישי) לעיר הנמל הדרומית עדן - כך מסרו גורמים בנמל התעופה בעיר. מדובר בביקור השני שלו במדינה מאז שפרצה הלחימה בסוף מרץ. עדיין לא ברור כמה זמן יישאר במדינה או אם ביקורו מקדם את שובו מהממשלה הגולה שהקים בבירת ערב הסעודית, ריאד.

לפחות 5,400 בני אדם נהרגו בשבעת חודשי הלחימה במדינה הערבית הענייה. לפי האו"ם, המצב ההומניטרי במדינה, שהוחמר בשל המצור שהוטל על הנמלים "חמור מאוד".

ערב הסעודית מובילה את ההתערבות הצבאית הערבית במדינה, במטרה להחזיר את האדי לשלטון. הנשיא הודח בתחילת השנה שעברה, אחרי שהחות'ים השתלטו על הבירה צנעא ועל ערים גדולות נוספות במדינה.

האדי תפס את השלטון בתימן בשנת 2012 לאחר שמחאות "האביב הערבי" במדינה הביאו לסיומן של 30 שנות שלטונו של עלי עבדאללה סאלח. בדומה לחות'ים, הוא שם לעצמו למטרה לכבוש את רוב שטחה של תימן בכוח הזרוע. המורדים, וסאלח לצדם, טענו כי האדי וממשלתו מושחתים ולא הסכימו לקבל את עובדת שלטונות. עם זאת, מועצת הביטחון של האו"ם החליטה כי הוא שליטה הלגיטימי של תימן בעיני הקהילה הבינלאומית.

לקריאה נוספת:
תימן עוד לא התאוששה - וציקלון נוסף בדרך להכות במדינה
טעות בזיהוי: עשרות מנאמני נשיא תימן נהרגו בהפצצה סעודית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully