וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות בזיהוי: עשרות מנאמני נשיא תימן נהרגו בהפצצה סעודית

18.10.2015 / 13:00

לפחות 30 לוחמים התומכים בנשיא האדי נהרגו בתקיפת הקואליציה הערבית, שסברה כי מדובר במורדים החות'ים. עוד עשרות נפצעו. "הקואליציה פגעה במטרה לא נכונה"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

כוחות הקואליציה הסעודית התוקפים את המורדים החות'ים בתימן הרגו אתמול (שבת) בשוגג 30 לוחמים הנאמנים לנשיא עבד רבו מנסור האדי, לאחר שהפציצו בסיס במחוז תעז שבמרכז המדינה – כך מסרו גורמים רשמיים באזור. התקיפה האווירית, שבה נפצעו 40 לוחמים נוספים, הייתה אחרונה בסדרת תקריות של "אש ידידותית" מאז החלה המלחמה נגד המורדים הנתמכים בידי איראן בחודש מרץ.

ההפצצה אירעה באזור הררי, הסמוך לעיר הדרום-מערבית תעז, שם מתחוללת לחימה עזה בין שבטים מקומיים לבין כחות הנאמנים לנשיא לשעבר עלי עבדאללה סלאח, שמשתף פעולה עם החות'ים. "הקואליציה פגעה במטרה לא נכונה", אמר גורם רשמי בממשלו של האדי. ב-28 בספטמבר נהרגו 131 בני אדם לאחר שטילים שירו מטוסי הקואליציה פגעו בחתונה בכפר הסמוך לים האדום, באזור הנמל העתיק של אל-מוחא.

לפחות 5,400 בני אדם נהרגו בששת חודשי הלחימה במדינה הערבית הענייה. לדברי האו"ם, המצב ההומניטרי במדינה, שהוחמר בשל המצור שהוטל על נמלי המדינה, הוא "חמור מאוד". ערב הסעודית מובילה את ההתערבות הצבאית הערבית במדינה, במטרה להחזיר את האדי לשלטון. הנשיא הודח בתחילת השנה שעברה, אחרי שהחות'ים השתלטו על הבירה צנעא ועל ערים גדולות נוספות במדינה. כעת פועל הממשל במלון בעיר הנמל עדן, ששוחררה בחודש יולי.

לקריאה נוספת
תימן: 15 הרוגים בהפצצת חתונה; המורדים תומכים ביוזמת האו"ם
ראש ממשלת תימן ניצל ממתקפה של דאעש במלון בבירה עדן

כוחות הנאמנים לממשלת תימן במחוז מאריב, שבמרכז המדינה, 17 באוקטובר 2015. רויטרס
כוחות הנאמנים לנשיא האדי במחוז מאריב, צפון תימן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully