וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת תימן ניצל ממתקפה של דאעש במלון בבירה עדן

6.10.2015 / 17:37

חאלד בחאח, ששהה עם שרים נוספים במלון בעיר הנמל, הוברח למקום מסתור לאחר ההתקפה על המלון. ארגון "המדינה האסלאמית" קיבל אחריות, אך הקואליציה הסעודית מאשימה את החות'ים: רוצים להרוס את תימן

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

15 חיילים מכוחות הקואליציה הסעודית נהרגו היום (שלישי) במתקפה בעיר עדן שבדרום תימן, שכללה ירי רקטות לעבר בית מלון שבו מתארחים בכירי הממשלה ונציגי מדינות ערב ותקיפת בסיס באמצעות מחבלים מתאבדים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית ביותר מאז שוחררה עיר הנמל מידי המורדים החות'ים בחודש יולי.

"במתקפה מבורכת, ארבעה שהידים תקפו כינוס של נציגים מסעודיה, מאיחוד האמירויות ומתימן", נמסר בהצהרה של הארגון, שמנצל את הכאוס במדינה כדי למשוך לשורותיו פעילים. ואולם, הוא עדיין נחשב לפחות יעיל מהזרוע של אל-קאעדה במדינה, ששולטת בכמה אזורים בדרום-מזרח תימן.

לדברי מוחמד א-סעדי, פוליטיקאי מקומי שהגיע למלון כשעתיים לאחר המתקפה, "החיילים ששמרו על המלון נהרגו במתקפה, אבל אני לא יודע כמה הם היו". הוא הוסיף כי חאלד בחאח, ראש הממשלה שמשמש גם סגן הנשיא, ושרים נוספים שהו באותו זמן במלון והועברו למקום מסתור בעקבות המתקפה.

לקריאה נוספת בנושא
כוחות הממשל ממשיכים להתקדם בתימן: נכבש מיצר באב אל-מנדב
הקואליציה הסעודית: עצרנו ספינה איראנית שהובילה נשק לחות'ים
מרחץ דמים: יתר ממאה הרוגים בהפצצת חתונה בתימן

עשן מיתמר מבית מלון בעיר עדן, תימן, שהותקף בידי דאעש, 6 באוקטובר 2015. רויטרס
עשן מיתמר מבית המלון בעדן, היום/רויטרס

מנגד, איחוד האמירויות הערביות, אחת מהתומכות הגדולות ביותר של הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי, הטילה מוקדם יותר את האחריות על המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן וכל על הנשיא הקודם עלי עבדאללה סלאח. לפי משרד החוץ של הנסיכות, המתקפה הוכיחה כי החות'ים רוצים להרוס את תימן.

מלון "קסר" הפך לבסיסה של הממשלה של האדי, מאז חזרתה ההדרגתית בשבועות האחרונים מגלות בערב הסעודית. המלון נשמר על ידי חיילים מאיחוד האמירויות, שחברה בקואליציה התוקפת את החות'ים מאז חודש מרץ. ממשלו של האדי דורש מהמורדים השיעים, שכבשו את הבירה צנעא לפני יותר משנה, להכיר בשלטונו ולסגת מהערים הגדולות שבידיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עשן מיתמר מבית מלון בעיר עדן, תימן, שהותקף בידי דאעש, 6 באוקטובר 2015. רויטרס
עשן מיתמר מבית מלון בעיר עדן, תימן, שהותקף בידי דאעש, 6 באוקטובר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully