וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחץ דמים: יתר ממאה הרוגים בהפצצת חתונה בתימן

29.9.2015 / 16:13

תושבים סיפרו כי שני טילים פגעו במתחם שבו התקיים טקס נישואין במחוז תעז, שבדרום-מערב המדינה. גורם רפואי אמר כי 131 איש נהרגו, בהם נשים וילדים רבים. הקואליציה נגד החות'ים הכחישה כי תקפה באזור

פינוי של פצוע מחילופי אש בין החו'תים לתומכי הנשיא בעיר תעז שבדרום-מערב תימן, 29 בספטמבר 2015. רויטרס
פינוי של פצוע מהלחימה בין החות'ים לנאמני הנשיא בעיר תעז, היום/רויטרס

131 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית שפגעה אתמול בחתונה בדרום-מערב תימן – כך דיווחו היום (שלישי) גורמי רפואה במדינה. זוהי אחת התקריות הקטלניות ביותר שבה היו מעורבים אזרחים מאז החלה הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית לתקוף את המורדים החות'ים שכבשו שטחים גדולים מהמדינה. ואולם, בריאד הכחישו כי הם אחראים לאירוע והאשימו את הלוחמים השיעים הפרו-איראנים.

תושבים אמרו אתמול כי שני טילים התפוצצו במתחם בכפר הסמוך לעיר הנמל העתיקה אל-מוחא שבמחוז תעז, שם התקיימה חתונתו של תושב מקומי המזוהה עם החות'ים. האזור נחשב לשער הכניסה למצרי באב אל-מנדב המחבר את הים האדום ועם הים הערבי, דרך מרכזית למעבר של מכליות נפט וסחורות בין אסיה לאירופה.

אתמול דיווח אחד התושבים כי מניין ההרוגים הוא 30 בני אדם, בהם 12 נשים, שמונה ילדים ושבעה גברים. היום מסר גורם בבית החולים שאילו הובאו מרבית הנפגעים כי מספר הקורבנות טיפס ל-131, בהם נשים וילדים רבים.
מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את התקרית והזהיר כי כל תקיפה מכוונת של אזרחים מפרה את החוק הבינלאומי ויש לחקור אותה. לפי האו"ם, מבין 4,500 בני האדם שנהרגו מאז החלה המלחמה במדינה בסוף מרץ, לפחות 2,355 מהם היו אזרחים.

ואולם, דובר הקואליציה אחמד עסירי אמר כי לא הייתה פעילות אווירית באזור שבו התקיימה החתונה זה שלושה ימים. ולכן, לדבריו, "אלו טענות לא נכונות לחלוטין". הוא הוסיף כי הקואליציה הייתה מודה אילו ביצעה טעות בזיהוי, אך הבהיר כי המצב בשטח הוא כאוטי כשערב-רב של קבוצות חמושות פעולות בין אזרחים.

לקריאה נוספת בנושא
לאחר שישה חודשי גלות: נשיא תימן הצטרף לממשלתו ושב לעדן
אחרי חודשים בגלות: ממשלת תימן חזרה לעיר עדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully