וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חודשים בגלות: ממשלת תימן חזרה לעיר עדן

17.9.2015 / 11:10

ראש הממשלה חאלד בחאח, שמשמש גם סגנו של הנשיא המודח האדי, שב יחד עם שרים נוספים בממשלתו לעיר הנמל בדרום המדינה, ששוחררה לפני כחודשיים מהחות'ים. "הם יישארו שם באופן קבוע"

ראש ממשלת תימן וסגן הנשיא, חאלד בחאח, 2014. AP
ראש ממשלת תימן חאלד בחאח/AP

ראש ממשלת תימן חאלד בחאח שב אמש (רביעי) לעיר הנמל עדן שבדרום המדינה. זאת לאחר חודשים שבהם שהה בגלות לאחר השתלטותם של המורדים החות'ים על רוב שטחי המדינה. דובר מטעם הממשלה מסר כי בחאח, שמשמש גם סגן הנשיא, לווה בשבעה שרים נוספים עם הגעתו לעיר, ששוחררה מידי המורדים על ידי נאמני הנשיא המודח עבד רבו מנסור האדי ובתמיכת הקואליציה הסעודית.

"חאלד בחאח והשרים שהגיעו עמו לעדן יישארו שם באופן קבוע", מסר הדובר רג'ה באדי. בחאח שב מגלות בערב הסעודית לאחר שכמה שרים אחרים בממשלה הגולה התמקמו מחדש בעדן בימים שלאחר כיבושה מחדש בחודש יולי. סגן הנשיא ביקר בזמן קצר בעיר ב-1 באוגוסט. האדי נמלט מעדן לריאד בחודש מרץ עם התקדמותם של המורדים השיעים הנתמכים על ידי איראן.

כלי רכב צבאיים של כוחות הקואליציה הערבית בדרכם למחוז מאריב שבצפון תימן, ספטמבר 2015. רויטרס
כוחות קרקע ערביים במחוז מאריב שבצפון תימן, החודש/רויטרס

בימים האחרונים פתחו כוחות קרקע של מדינות ערב ונאמני הנשיא במתקפה נרחבת במחוז מאריב שממזרח לבירה צנעא במטרה להשתלט מחדש על העיר שנמצאת בידי החות'ים בספטמבר אשתקד. הממשלה הגולה פרשה בסוף השבוע משיחות השלום עם החות'ים שהתקיימו בחסות האו"ם, אך הדובר הבהיר כי תשוב לשולחן המשא ומתן אם המורדים יכירו בשלטונו של האדי ויסוגו מהערים המרכזיות בתימן.

העיר בת מיליון התושבים נותרה בכאוס מאז נסיגת החות'ים בחודש יולי. גורמים רשמיים מסרו כי כ-300 שורים מקומיים שבו לעבודה מאז שוחררה עדן וכמה תחנות משטרה שבו לפעול בסיוע של יועצים מאיחוד האמירויות הערביות. ואולם, התושבים התלוננו שהרשויות המקומיות מתקשות בהשבת השירותים הבסיסיים ופינוי ההריסות והאשפה שהצטברו בעיר בעקבות הקרבות העזים. כמו כן, תושבים טוענים כי לוחמים מחוץ לעיר, חלק מהם קשורים לארגון אל-קאעדה, נראו ברחובות מה שהעלה את החשש מפני השתלטותם על עדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully