וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הממשל ממשיכים להתקדם בתימן: נכבש מיצר באב אל-מנדב

1.10.2015 / 3:15

הכוחות הנאמנים לנשיא המודח, עבד רבו מנסור האדי, מסרו כי השתלטו על צדו הערבי של המיצר האסטרטגי. ראש הממשלה בחאח: "אנו המנצחים ביום זה, בקרוב נשחרר מקומות נוספים"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

כוחות הנאמנים לנשיא תימן המודח, עבד רבו מנסור האדי, הנלחמים לצד כוחות ממדינות המפרץ הפרסי, השתלטו היום (חמישי) על צדו הערבי של מיצר באב אל-מנדב המחבר את הים האדום למפרץ עדן, מידי המורדים החות'ים – כך מסר דובר מטעם ממשלתו של האדי. תושבים באזור דיווחו על תקיפות אוויריות ושיגור טילים מהים במסגרת הקרבות במהלך היום.


"במבצע רחב-היקף שהחל היום, הממשל בתימן והכוחות הנאמנים לנשיא שחררו את באב אל-מנדב במטרה להגן על דרך הים המרכזית", אמר ראג'ה באדי, דובר הממשל. ראש הממשלה חאלד בחאח, ששב לעיר עדן באמצע ספטמבר אמר: "ביום זה, בסיוע המליציה, אנו מנצחים. האי מאיון ובאב אל-מנדב שוחררו ובקרוב ישוחררו מקומות נוספים".

כוחות הנאמנים לנשיא תימן באזור מיצר באב אל-מנדב, אוקטובר 2015. רויטרס
הכוחות הנאמנים להאדי באזור באב אל-מנדב/רויטרס

מאבקי הכוחות באזור המיצר, שבצדו השני נשלט על ידי ג'יבוטי ואריתריאה, עיכב את אספקת הנפט ממדינות המפרץ לארצות הברית ולאירופה. דובר כוחות החות'ים, עבד אל-מלכ בדר א-דין אל-חות'י, מסר כי ההשתלטות על המיצר היא "הסלמה חמורה" בלחימה, שנמשכת כבר כשישה חודשים.

בנוסף, המיליציות הנאמנות לממשלתו של האדי וכוחות הקואליציה התקדמו במחוז מאריב, שממזרח לבירה צנעא.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כוחות הנאמנים לנשיא תימן באזור מיצר באב אל-מנדב, אוקטובר 2015. רויטרס
אזור באב אל-מנדב, אתמול/רויטרס

ברביעי האחרון הודיעה הקואליציה הערבית בראשות ערב הסעודית כי השתלטה ביום שבת האחרון בים האדום על ספינת נשק איראנית שהייתה בדרכה למורדים החות'ים בתימן. זאת במסגרת המצור הימי שמטילות חברות הקואליציה על המדינה מאז תחילת המבצע הצבאי נגד המורדים השיעים בחודש מרץ.

בהודעה מטעם הקואליציה נמסר כי 14 מלחים איראנים שהיו על הסיפון נעצרו וכי בספינה היו 18 פגזים חודרי שריון, 54 טילי נ"ט, מערכות מונחות ירי, משגרים וציוד צבאי נוסף.

כוחות הנאמנים לנשיא תימן באזור מאריב, אוקטובר 2015. רויטרס
כוחות הנאמנים לנשיא תימן באזור מאריב, אוקטובר 2015/רויטרס

החות'ים כבשו את רוב שטחה של תימן מאז ספטמבר אשתקד, אולם, מאז הצליחו נאמני הנשיא, בתמיכת מדינות ערב, להחזיר לידיהם אזורים גדולים מידי החות'ים, כולל את עיר הנמל עדן, שעתה משמשת מקום מושבה של הממשלה המודחת. החודש שבו לעיר ראש הממשלה חאלד בחאח ושרים נוספים מהממשלה, לצד ביקור של האדי לפני שהשתתף בעצרת הכללית של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully