וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה הסעודית: עצרנו ספינה איראנית שהובילה נשק לחות'ים

30.9.2015 / 14:49

הקואליציה הערבית הודיעה שהיא השתלטה על ספינה איראנית שניסתה להבריח כלי נשק למורדים השיעים בתימן. בין היתר נתפסו פגזים חודרי שריון ועשרות טילי נ"ט. טהראן לא הגיבה

ספינת נשק איראנית שנתפסה על ידי הקואליציה הסעודית בדרכה למורדים החות'ים בתימן, ספטמבר 2015. רויטרס
ספינת הנשק שנתפסה על ידי כוחות הקואליציה/רויטרס

הקואליציה הערבית בראשות ערב הסעודית הודיעה היום (רביעי) כי השתלטה ביום שבת האחרון בים האדום על ספינת נשק איראנית שהייתה בדרכה למורדים החות'ים בתימן. זאת במסגרת המצור הימי שמטילות חברות הקואליציה על המדינה מאז תחילת המבצע הצבאי נגד המורדים השיעים בחודש מרץ.

בהודעה מטעם הקואליציה נמסר כי 14 מלחים איראנים שהיו על הסיפון נעצרו וכי בספינה היו 18 פגזים חודרי שריון, 54 טילי נ"ט, מערכות מונחות ירי, משגרים וציוד צבאי נוסף. טהראן טרם התייחסה לטענות הללו.

הקואליציה מאשימה את איראן בכך שהיא מחמשת החות'ים, שכבשו את רוב שטחה של תימן מאז ספטמבר אשתקד. המורדים טוענים כי הם נלחמו בשחיתות של ממשלתו של הנשיא עבד ראבו מנסור האדי, שנמלט מהמדינה וגלה בריאד.

ואולם, מאז הצליחו נאמני הנשיא, בתמיכת מדינות ערב, להחזיר לידיהם אזורים גדולים מידי החות'ים, כולל את עיר הנמל עדן, שעתה משמשת מקום מושבה של הממשלה המודחת. החודש שבו לעיר ראש הממשלה חאלד בחאח ושרים נוספים מהממשלה, לצד ביקור של האדי לפני שהשתתף בעצרת הכללית של האו"ם.

לקריאה נוספת:
לאחר שישה חודשי גלות: נשיא תימן הצטרף לממשלתו ושב לעדן
מרחץ דמים: יתר ממאה הרוגים בהפצצת חתונה בתימן
המלחמה מתרחבת: כוחות קרקע ערביים החלו לפעול נגד החות'ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully