וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: 15 הרוגים בהפצצת חתונה; המורדים תומכים ביוזמת האו"ם

כוחות הקואליציה בהובלת ערב הסעודית תקפו אירוע שנערך בביתו של אחד ממנהיגי השבטים התומכים במורדים החות'ים. המתנגדים לממשל מאבדים מכוחם, ובאגרת למזכ"ל האו"ם הבהירו: אנו מוכנים להפסקת אש

לוחמים הנאמנים לממשלת תימן, מחוז מאריב, תימן, אוקטובר 2015. רויטרס
יותר מ-4,000 בני אדם נהרגו בלחימה. כוחות הממשל במחוז מאריב, תימן/רויטרס

לפחות 15 בני אדם נהרגו אמש (רביעי) ו-25 נפצעו בתקיפת חתונה בביתו של אחד ממנהיגי השבטים בדרום-מזרח תימן, התומך במורדים החות'ים – כך מסרו גורמים ביטחוניים ועדי ראייה ששהו במקום. על פי ההערכות, כוחות הקואליציה האזורית בהובלת ערב הסעודית, התומכת בממשלו של הנשיא עבד רבו מנסור האדי, אחראיים לתקיפה באזור סנבאן שבמחוז דמאר.

בשבוע שעבר, 131 בני אדם נהרגו בתקיפה אווירית בחתונה נוספת בדרום-מערב תימן. מדובר באחת מהתקריות הקטלניות ביותר שבה היו מעורבים אזרחים מאז החלה הקואליציה הסעודית לתקוף את המורדים החות'ים, שכבשו שטחים גדולים מהמדינה. עם זאת, בריאד הכחישו כי הם אחראים לאירוע, וטרם מסרו התייחסות לתקיפה הנוספת אתמול.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש ממשלת תימן ניצל ממתקפה של דאעש במלון בבירה עדן
כוחות הממשל ממשיכים להתקדם בתימן: נכבש מיצר באב אל-מנדב
הקואליציה הסעודית: עצרנו ספינה איראנית שהובילה נשק לחות'ים

לוחמים הנאמנים לממשלת תימן, מחוז מאריב, תימן, אוקטובר 2015. רויטרס
"צעד חשוב לחידוש התהליך הפוליטי". לוחמים במחוז מאריב/רויטרס

גורמים רשמיים מסרו לפני כשבוע כי כוחות הממשל התימני והמיליציות הנאמנות לו כבשו את מעוזי החות'ים האחרונים באזור מיצר באב אל-מנדב ובמחוז מאריב המזרחי. עם זאת, הבירה צנעא נותרה בשליטת המורדים, וכוחות הקואליציה מתקשים להתקדם באזור. המורדים החות'ים הטמינו יותר מ-10,000 מוקשים סביב לעיר, והממשלה עדיין פועלת מהעיר עדן.

בתוך כך, אתמול קיבלה מועצת הביטחון של האו"ם החלטה הקוראת לסיום הלחימה במדינה, ושליח האו"ם לתימן, איסמעיל אחמד, הכריז כי יגיע לאזור בימים הקרובים על מנת לקדם את המגעים בין הצדדים. מאז תחילת הלחימה בחודש אפריל האחרון, שהביאה למותם של יותר מ-4,000 בני אדם, החות'ים סירבו לוותר על שליטתם באזורים שנכבשו, אולם בעקבות הלחץ הבינלאומי, הבהירו המורדים כי הם מחויבים ליוזמת האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
לוחמים הנאמנים לממשלת תימן, מחוז מאריב, תימן, אוקטובר 2015. רויטרס
צנעא מוקפת בכ-10,000 מוקשים/רויטרס

באגרת שהועברה ביום שלישי האחרון למזכ"ל האו"ם באן קי מון והגיעה לידי רשת BBC, הנהגת החות'ים הביעה את התחייבותה לפתרון המשבר בתימן. על פי הדיווח, במכתב מסכימים המורדים להפסקת אש, להסגת הכוחות החמושים מהערים ולשיבת הממשלה המודחת לבירה צנעא. במכתב קוראים המורדים לתכנית ה"חשובה והיסודית", כלשונם, "צעד לחידוש התהליך הפוליטי" במדינה. "אנו מברכים את קריאת האו"ם לכל הצדדים לשוב לשולחן המשא ומתן", נכתב באגרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully