וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן שלא מהסס להוציא להורג בכירים רק כי הפגינו חוסר כבוד

מאז עלה לשלטון בקוריאה הצפונית, הורה קים ג'ונג און על חיסולם של עשרות בכירים. פרט לסגן ראש הממשלה שדווח כי הומת בירייה, הרודן הצעיר לא היסס לגזור עונש מוות גם על דודו ועל ראשי כוחות הביטחון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מאז עלה לשלטון במקום אביו, פועל מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און ביד ברזל כלפי בכירים במשטר בפיונגיאנג שהעזו לקרוא תיגר על שלטונו. סוכנות הידיעות הדרום-קוראינית "יונהאפ" דיווחה היום (רביעי) על בכיר נוסף שהוצא להורג בשל ויכוח שהתגלע בינו לבין הרודן הצעיר. לפי "יונהאפ", במהלך פחות מארבע שנות שלטונו של קים הוצאו להורג 70 גורמים בכירים, בהם אף דודו.

באירוע שעורר הדים גם במערב, הוצא להורג בדצמבר 2013 ג'אנג סונג תאק, בעלה של אחותו של המנהיג הקודם קים ג'ונג איל ואביו של קים. ג'אנג נחשב למספר 2 בהנהגת המשטר הקומוניסטי, אולם הורשע בבגידה ובניסיון לפלג את ההנהגה. בהודעת השלטונות נמסר כי הדוד התנהג כ"חלאת אדם אנושית בזויה" והיה "גרוע יותר מכלב" וככל הנראה היה זה ניסיון של קים לטהר את השורות מבכירי המשטר שהיו מקורבים לאביו.

משפטו של ג'אנג סונג תאק, דודו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. דצמבר 2013. רויטרס
ג'אנג סונג תאק בבית המשפט שגזר עליו עונש מוות/רויטרס

בחודש מאי האחרון דווח כי שר ההגנה היון יונג צ'ול הוצא להורג בגין "בגידה וחוסר הפגנת כבוד". על פי הדיווחים הלא-מאומתים בכלי תקשורת דרום-קוריאנים, השר הבכיר נורה למוות בתותח נגד-מטוסים "לעיני קהל גדול". לפי הדיווח, היון הפגין "חוסר כבוד" כלפי קים כשנמנם בזמן אירוע צבאי, מה שעורר את חמתו של המנהיג.

כשבוע לאחר מכן דווח כי הרודן הורה להוציא להורג או להגלות בכירים בממשל, הפעם בגין צמצום הקצאת מנות מזון לחיילים. לפי הדיווח בעיתון הדרום-קוריאני "צ'וסון אילבו", בין המוצאים להורג היה סגן שר ההגנה סו הונג צ'ן.

העיתון ציטט מקור אנונימי שחשף דיווחים של שירותי המודיעין בסיאול, שלפיהם ייתכן שאחת הסיבות לטיהורים קשורה לכך שהקצונה הבכירה לא נשמעה להוראותיו של קים, שדרש לשפר את תנאי המחיה של חיילים פשוטים. "קים הורה למפקדים להאכיל את החיילים היטב, ובמקום זאת הם חתכו את ההקצבה היומית במטרה להגדיל את עתודות האורז", אמר המקור. סיבה נוספת לצמצום הקצאת האורז היא החורף האחרון שהיה יבש במיוחד. זאת נוסף על הפחד התמידי מגלי רעב ומבעיית התזונה הכרונית במדינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר ההגנה של קוריאה הצפונית היון יונג צ'ול בוועידה במוסקבה, אפריל 2015. רויטרס
הפגין "חוסר כבוד". שר ההגנה היון יונג צ'ול/רויטרס

הבוקר דיווחה "יונהאפ" כי סגן ראש הממשלה צ'ו יונג-גון הוצא להורג, אף הוא בחודש מאי, בעקבות מחלוקת בינו לבין המנהיג סביב תכנית הייעור שאותה מבקש קים ליישם במדינה המבודדת. בשל הבצורת הקשה ששוררת בקוריאה הצפונית, מנהיג קוריאה הצפונית סבור כי הפתרון לכך הוא שתילת עצים רבים באזורים היבשים, כשלפי הדיווח, סגן ראש הממשלה הביע הסתייגת מהמיזם.

עם זאת, פרט להודעה הרשמית שנמסרה לאחר הוצאתו להורג של דודו של קים, ביתר המקרים מדובר בדיווחים בקוריאה הדרומית. משרד האיחוד בסיאול, שאחראי לקשרים עם פיונגיאנג, מסר בהצהרה שהגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס שצ'ו לא נראה בציבור בשמונת החודשים האחרונים וכי המשרד עוקב מקרוב אחרי המצב. ואולם, סוכנות הריגול של קוריאה הדרומית לא התייחסה לדיווח, שטרם זכה לאישור רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully