וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שר ההגנה של קוריאה הצפונית הוצא להורג כי "נרדם בטקס"

13.5.2015 / 8:42

בתדרוך לחברי הפרלמנט בסיאול נמסר כי קים ג'ונג און הורה לחסל את השר, היון יונג צ'ול, מפני ש"הביע זלזול" בהנהגתו. על פי הדיווח, שאין דרך לוודא את מהימנותו, השר הוצא להורג לעיני קהל גדול

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און על פסגת הר פאקטו, אפריל 2015. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און/רויטרס

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, הורה להוציא להורג את שר ההגנה של ארצו, בגין "בגידה וחוסר הפגנת כבוד" - כך דווח הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת בקוריאה הדרומית השכנה.

על פי הדיווח, מדובר בהמשך של גל הטיהורים שעושה מנהיג המדינה הדיקטטורית מאז עלה לשלטון ב-2011. אין דרך לוודא את מהימנות הדיווח הדרמטי, ולפיו השר הבכיר נורה למוות בתותח נ"מ "לעיני קהל גדול" לפני כשבועיים.

על פי הדיווח, סוכנות המודיעין הלאומית של קוריאה הדרומית הודיעה על מותו של השר בדיון סגור לחברי הפרלמנט בסיאול, ומסרה כי היון יונג צ'ול הוצא להורג ב-30 באפריל באמצעות כיתת יורים.

חדשות נוספות מהעולם
לא רק בישראל: תיעוד של שוטרים בצרפת מכים מהגרים
אובמה סופג בשקט את הפגנת השרירים של המלך החדש
נשיא גמביה: "אשסף את גרונותיהם" של הומואים במדינה

שר ההגנה של קוריאה הצפונית היון יונג צ'ול בוועידה במוסקבה, אפריל 2015. רויטרס
שר ההגנה, היון יונג צ'ול, בוועידה ביטחונית במוסקבה בחודש שעבר/רויטרס

לפי הדיווח, היון הפגין לאחרונה "חוסר כבוד" כלפי קים כשנמנם בזמן אירוע צבאי. עוד נמסר כי מה וון צ'ון, בכיר בתחום התשתיות בקוריאה הצפונית, הוצא להורג.

בחודש שעבר דיווחה סוכנות המודיעין של קוריאה הדרומית כי מאז תחילת 2015, הוצאו להורג 15 גורמים בכירים בשכנה מצפון, שערערו על שלטונו של קים. ב-2013 הוצא להורג דודו של קים, ג'אנג סונג תאיק, שנחשב בעבר לאדם השני בחשיבותו בפיונגיאנג. לפי דיווח שהופץ בתקשורת בזמנו, ג'אנג "הושלך ל-120 כלבים". בדיעבד התברר שמקור הדיווח בבלוג סאטירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully