וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גמביה: "אשסף את גרונותיהם" של הומואים במדינה

יחיא ג'אמיע, שנודע לשמצה בשל עמדותיו הנחרצות נגד להט"בים, הבהיר כי "אף אדם לבן לא יוכל למנוע ממני לעשות זאת" - ככל הנראה בקריצה לביקורת שנשמעה מאירופה. בעבר טען כי זכויות להט"ב הן "טעות חמורה"

נשיא גמביה, יחיא ג'אמה, נואם בעצרת האו"ם בניו יורק, 27 בספטמבר 2013. רויטרס
יחיא ג'אמיע בעצרת האו"ם בניו יורק/רויטרס

נשיא גמביה יחיא ג'אמיע, הנודע לשמצה בשל עמדותיו הנחרצות נגד להט"בים, הכריז כי "ישסף את גרונותיהם" של הומואים במדינה המערב-אפריקנית. הדברים שאמר במהלך ביקור בצפון המדינה, ככל הנראה בשבוע שעבר, פורסמו על ידי רשת "VICE". ג'אמיע, בן 49, עומד בראש המדינה מאז שנת 1994.

"אם תעשו את זה, אני אשסף את גרונכם", קרא ג'אמיע. "אם אתה גבר שרוצה להתחתן עם גבר אחר במדינה הזאת ונתפוס אותך, אף אחד כבר לא יסתכל לעברך, ואין שום דבר שאף אדם לבן יכול לעשות לגבי זה".

עוד בוואלה חדשות:
סערה בארה"ב: החוק ל"חירות דתית" מפלה אזרחים להט"בים?
התפרצו לכנס הבית היהודי: "הומופוביה כמו אנטישמיות"
הוותיקן: "להומוסקסואלים יש מה להציע לכנסיה הקתולית"

מצעד הגאווה באנטבה, אוגנדה. רויטרס
"גמביה אינה חלק מהציוויליזציה העולמית". מצעד הגאווה באנטבה, אוגנדה/רויטרס

פאטו קמארה, עיתונאית גמביאנית ושרת התקשורת לשעבר בממשלתו של ג'אמיע שנמלטה מהמדינה לפני כשנתיים לאחר שהואשמה בבגידה, טענה כי ההערכה בנוגע ל"אדם הלבן" היא פנייה מרומזת למנהיגי מדינות אירופה, שהביעו ביקורת חריפה על המדיניות המחמירה של גמביה בנוגע לזכויות להט"ב. ארצות הברית והאיחוד האירופי הודיעו על הקטנת הסיוע למדינה בשנה שעברה. עם זאת, המדינה ש-95% מאזרחיה מוסלמים, נהנית מתמיכה כלכלית ממדינות מוסלמיות אחרות.

פעיל זכויות האדם הגמביאני, טיג'ן קנדה, הסביר במאמר בעיתון האוגנדי "קוצ'ו טיימס" כי "גמביה אינה חלק מהציוויליזציה העולמית. אולי בשל גודלה הזעיר, לא הרבה ידוע על המדינה. רק תחנת טלוויזיה אחת מורשית לפעול ועיתונים רבים נאסרו להפצה. עיתונאים ופעילי זכויות אדם נתונים להטרדות, איומים ומעצרים שרירותיים רק בשל ביצוע עבודתם הלגיטימית".

לאחר שבשנת 2007 הכריז ג'אמיע כי מצא תרופה לאיידס, בשנה שלאחר מכן איים כי יערוף את ראשיהם של הומואים שיימצאו במדינה, ובשנת 2012 אף טען כי זכויות להט"ב הן "טעות חמורה". אף שבשנים האחרונות היחס להומואים ולסביות במדינה רק החריף, קנדה קרא לג'אמיע "לכבד את זכותו של כל אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully