וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוותיקן: "להומוסקסואלים יש מה להציע לכנסיה הקתולית"

14.10.2014 / 3:40

אחרי אלפי שנים בהם הוקיעה הכנסייה את מאמיניה ההומוסקסואלים, מסמך עמדה רשמי של הוותיקן מכיר בתרומתם לחברה. ארגונים להט"בים קתוליים: "מדובר בפריצת דרך ובצעד משמעותי"

ועידת הבישופים והקרדינלים של הוותיקן, 6 באוקטובר. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס במהלך ועידת הבישופים, לפני כשבוע/רויטרס

הוותיקן משנה את גישתו כלפי הומוסקסואלים: במסמך רשמי שפרסם הוותיקן הלילה (שלישי) נכתב כי להומוסקסואלים "יש איכויות רבות להציע". במסמך, שגובש לאחר שבוע דיונים בכנס בו השתתפו כ-200 בישופים והוצג בפני האפיפיור פרנציסקוס, נשאל גם האם הדת הקתולית תוכל לקבל את ההומוסקסואלים ולהכיר בהיבטים החיוביים של זוגות חד-מיניים.

המסמך קורא לכנסייה לאתגר את עצמה וליצור מרחב ידידותי להומוסקסואלים מבלי להתפשר על ערכי המשפחה והנישואים הקתוליים. "מבלי להתעלם מהבעיות המוסריות הקשורות להומוסקסואליות, ראוי לציין כי ישנם מקרים בהם סיוע הדדי מהווה תמיכה משמעותית בחיי שני השותפים", נכתב במסמך.

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר יותר מחודש: קים ג'ונג און בהופעה פומבית ראשונה
הפרדה בחסות העירייה: מתקני שעשועים בשעות נפרדות ביבנה
הסוף לחלום העצמאות? נשיא קטלוניה יבטל משאל העם

המסמך מציג בפעם הראשונה יחס פחות שיפוטי כלפי המאמינים ההומוסקסואלים, אך ישנה עוד דרך ארוכה עד שהכנסייה הקתולית תכיר בזכויות קהילת הלהט"ב באופן מלא. הכנסייה ממשיכה לטעון כי זוגיות חד מינית אינה שווה לזוגיות בין גבר ואישה ומתנגדת בתוקף לנישואים חד-מיניים.

"הכנסייה הבינה שהומוסקסואלים תורמים לחברה"

ארגון אמריקני קתולי לזכויות ההומוסקסואלים הודיע כי המסמך מהווה "צעד משמעותי" ושיבח אותו על כך שאינו מייחס לקהילת הלהט"ב את אותה "אימה אפוקליפטית" שייחסה הכנסיה הקתולית להומוסקסואלים בעבר. ארגון דומה הפועל בלונדון אמר כי "מדובר בפריצת דרך שכן הכנסייה הכירה בכך שהומוסקסואלים מהווים תרומה משמעותית לחברה ולטוב המשותף".

מנגד, ג'ון סמיטון, ממייסדי הארגון הקתולי השמרני "קול המשפחה" אמר כי מדובר בבגידה של הכנסייה במאמיניה. "משתתפי הכנס בגדו בהורים קתולים מסביב לעולם", אמר סמיטון, "מדובר באחד מהמסמכים הרשמיים הנוראיים ביותר בהיסטוריה של הכנסיה". כמו כן, הקרדינל הפולני סטניסלב גאדקי אמר כי המסמך איננו מתקבל על הדעת ומהווה סטייה מהחינוך של הכנסייה .

ועידת הבישופים והקרדינלים של הוותיקן, 6 באוקטובר. רויטרס
ועידת הבישופים של הוותיקן/רויטרס

מאז נבחר האפיפיור פרנציסקוס למחליפו של בנדיקטוס ה-16, שכינה בעבר את הקהילה ההומוסקסואלית "בעלי הפרעה מהותית", פועלת הכנסייה לשילוב ההומוסקסואלים בקהילת המאמינים הקתולים. לפני כשנה התייחס האפיפיור המכהן לנושא ואמר: "אם אדם הוא הומוסקסואל, אשר מחפש את האל ובעל רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully