וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בהתבטאות היסטורית: יש לקבל הומואים לחברה

29.7.2013 / 14:42

בתום ביקור בברזיל אמר פרנציסקוס כי אסור להפלות הומוסקסואלים. "אם אדם מבקש את אלוהים, מי אני שאשפוט אותו?". הוא אף הפתיע ואמר שייתכן שביקורו הבא יהיה בירושלים

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

באחת מההתבטאויות היוצאות-דופן ביותר שהשמיע אי פעם בכיר בכנסייה הקתולית, האפיפיור פרנציסקוס אומר כי אסור לשפוט הומוסקסואלים או לדחוק אותם לשולי החברה. לדבריו, יש לשאוף לקבל אותם כחלק בסיסי מהחברה.

בשיחה הבוקר (שני) עם עיתונאים במטוס שהשיבו לאיטליה מביקור בברזיל, קרא האפיפיור להגן על הומוסקסואלים מפני אפליה. "אם אדם הוא הומוסקסואל, ואם הוא מבקש את אלוהים ואם יש לו רצון טוב, מי אני שאשפוט אותו?", שאל. ואולם, האפיפיור גם שב על עמדתה הקבועה של הכנסייה, לפיה אין חטא בנטייה הומוסקסואלית, אך יש חטא בקיום יחסי מין הומוסקסואליים.

האפיפיור פרנציסקוס שב לרומא ממסע בברזיל. 29 ביולי 2013. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס ברדתו מהמטוס עם שובו מברזיל, הבוקר ברומא/רויטרס

"הבעיה אינה בנטייה (המינית)", אמר, "אנו חייבים להיות אחים. הבעיה היא בשידול לנטייה הזו או בשידול שעושים אנשים חמדניים, בשדולות פוליטיות ובשדולות של חוטאים. יש כל כך הרבה שדולות". בתשובה לשאלה האם קיים "לובי הומוסקסואלי" בוותיקן, התלוצץ פרנציסקוס: "כותבים על כך הרבה, אבל אני לא רואה אף אחד שמסתובב עם תג זיהוי של חבר הלובי הזה".

פרנציסקוס הפתיע בהתבטאות נוספת, ואמר כי ייתכן שביקורו הבא יהיה לישראל, במסגרת אירוע לציון 50 שנה לביקור האפיפיור פאולוס השישי בירושלים. "ממשלת ישראל הזמינה אותי לציין את האירוע בירושלים ואנו חושבים גם על הרשות הפלסטינית", אמר, "אנו חושבים על כך". הוא אף התבדח ואמר כי איננו סבור שישוב לדרום אמריקה בקרוב, "כי אני האפיפיור הראשון מדרום אמריקה, בביקורי הראשון הייתי בדרום אמריקה, אז להתראות. נצטרך להמתין מעט. אני חושב שהביקור הבא יהיה באסיה".

פרנציסקוס שב הבוקר לרומא אחרי ביקור של שבוע בברזיל, ששיאו היה בעצרת המונית בריו דה ז'נרו. כשלושה מיליון בני אדם באו לחוף קופה קבנה כדי להאזין לדברי האפיפיור, שביקר במדינה כדי לעודד את המאמינים הקתולים. סקר עדכני שנערך בברזיל העלה כי המדינה, שנחשבה בעבר לאומה הקתולית הגדולה בעולם, סובלת מירידה חדה בשיעור המאמינים הקתולים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013. רויטרס
מאמינים נלהבים של האפיפיור אוחזים בבובות בדמותו, השבוע בברזיל/רויטרס

השיחה של האפיפיור עם העיתונאים, שארכה 80 דקות, הייתה מסיבת העיתונאים הראשונה שכינס האפיפיור מאז שמונה לתפקיד בחודש מרץ.

הוא הבהיר כי הכנסייה הקתולית לא תחזור בה מהחרם שהטילה על הסמכת נשים לכמורה, אך אמר כי ברצונו לראות יותר נשים בתפקידי מנהלה בכירים ובפעילויות דתיות.

בעניין אחר, האפיפיור הצהיר כי בנק הוותיקן חייב לפעול בשקיפות, וכי הוא ישקול אם לעשות בו רפורמות או לסגור אותו לחלוטין. זו ההתייחסות הראשונה שלו לבנק רווי השחיתויות.

לקריאה נוספת
הביקור בברזיל: נהג האפיפיור טעה בדרך, ההמון התנפל
האפיפיור בדרשה ראשונה: שלא נהיה עוד ארגון צדקה
פרנציסקוס: מעדיף את העם על פני התאולוגיה // פרופיל

האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013. רויטרס
כשלושה מיליון בני אדם התקהלו בחוף בריו דה ז'נרו כדי להאזין לאפיפיור/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013. רויטרס
נזירות על החוף, מחפשות מקום טוב להשקיף ממנו/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013. GettyImages
האפיפיור פרנציסקוס מסייר ברחבי ברזיל. יולי 2013/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully