וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור רחץ ונישק רגלי אסירים: "אני לשרותכם"

פרנציסקוס קיים את טקס "יום חמישי הקדוש" העתיק, אך שבר את המסורת ונישק לראשונה גם את רגליהן של אסירות, אחת מהן מוסלמית. "המשמעות היא שעלינו לעזור זה לזה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

האפיפיור הטרי פרנציסקוס שטף היום (חמישי) את כפות רגליהם של אסירים במתקן כליאה לנוער ליד רומא ונשק להן. פרנציסקוס שטף את כפות הרגליים של 12 נערים בגילאי 14-21 בכלא "קסל דל מרמו", כחלק מטקס "יום חמישי הקדוש" של חג הפסחא. הטקס מתקיים זה מאות שנים, אולם הפעם בחר האפיפיור לשבור את המסורת באופן רדיקלי - לראשונה לקחו גם נשים חלק בטקס והאפיפיור נישק את כפות רגליהן של שתי נערות – אחת מהן היא אסירה מוסלמית ממוצא סרבי.

כמו כן, הפעם בחר האפיפיור לשבור את המסורת ולקיים את הטקס בכנסיית המוסד עצמו, ולא באחת מהקתדרלות בוותיקן. שטיפת הרגליים היא מסורת נוצרית, סמל לישו שרחץ את רגלי השליחים בסעודה האחרונה. בדרשה שנשא בכנסיית מתקן הכליאה אמר האפיפיור כי "המשמעות ברחיצת כפות הרגליים היא 'אני לשרותכם'. זה לא אומר שאנחנו צריכים לרחוץ את כפות הרגליים של כולם מדי יום, אבל זה אומר שאנו צריכים לעזור זה לזה".

האפיפיור פרנציסקוס רוחץ ומנשק רגלי אסירים, מרץ 2013. רויטרס
שוטף את רגלי האסירים/רויטרס

"לפעמים קורה שאנחנו קצת כועסים על מישהו אחר, ובכן, תשכחו מזה, ואם האדם הזה מבקש ממכם טובה, עזרו לו", המשיך פרנציסקוס. מחוץ לכתלי מתקן הכליאה נאספו כמה עשרות בני אדם כדי לצפות באפיפיור, שהושבע בשבוע שעבר, מגיע למקום. איש כמורה מקומי, גטאנו גרקו, אמר כי "אין דרך טובה יותר להראות את מסירותו לקטנים ביותר, אלה שלא שפר עליהם מזלם".

אחת העובדות במתקן הכליאה, מריה לואיזה טאטולי, אמרה כי האירוע חשוב משום שהאפיפיור בחר להגיע עד למוסד. "כבר בתחילת הכהונה שלו הוא הכריז כי הוא יהיה קרוב לאנשים העניים, לאסירים ולאלו שלא שפר עליהם מזלם", אמרה. "בקרבתו לאסירים הוא מציב דוגמה אישית נהדרת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully