וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בדרשה ראשונה: שלא נהיה עוד ארגון צדקה

14.3.2013 / 23:04

פרנציסקוס פנה לאנשי הוותיקן והזהיר שעליהם להתמקד בעבודת האל "כדי שלא נהיה כמו ארמון חול שמתמוטט לבסוף". במכתב לרב של רומא אמר שהוא מעוניין להתקרב ליהודים

צילום: רויטרס, עריכה: רן מנחם, קריינות: לירון בארי

(הוותיקן לאחר בחירת האפיפיור)

האפיפיור הנכנס פרנציסקוס נשא היום (חמישי) דרשה ראשונה בתפקידו החדש. בדרשה שנשא בשפה האיטלקית בבזיליקת פטרוס הקדוש, הוא קרא לאנשי הוותיקן להתרכז במשימתם הרוחנית. "אם לא נתוודה בפני ישו, מה נהיה? נהיה עוד ארגון צדקה", אמר האפיפיור בנאום פומבי ראשון שיצא אל מרפסת הקפלה הסיסטינית לאחר שנבחר. "מה שיקרה יהיה דומה לארמון חול של ילדים, כאשר הוא מתמוטט". האפיפיור, שנבחר אתמול בתום קונקלבה קצרה במיוחד, דיבר בפני אנשי הוותיקן בכנסייה, ונאומו שודר על גבי מסכי ענק בוותיקן.

"אנו יכולים ללכת כמה שנרצה, אנחנו יכולים לבנות דברים רבים, אבל אם לא נעבוד את ישו, משהו לא בסדר", הדגיש האפיפיור, שדיבר בעל פה מבלי שקרא מדף. "נהפוך לארגון מלא חמלה, ולא לכנסייה שהיא כלתו של הצלוב. אנחנו יכולים להיות כמרים, בישופים, קרדינלים, אפיפיורים – אבל לא נהיה שליחיו של האל".

האפיפיור פרנציסקוס בדרשתו הראשונה, מרץ 2013. רויטרס
"אם לא נעבוד את ישו - משהו לא בסדר"/רויטרס

מוקדם יותר היום כתב האפיפיור הנבחר, ששמו האמיתי הוא חורחה מריו ברגוליו, לרב הראשי של רומא, הרב ריקרדו די סגני, והזמין אותו להשבעתו הרשמית, שתיערך בשבוע הבא. "הייתי רוצה לתרום לתהליך שעברה מערכת היחסים בין קתולים ליהודים, ברוח של שיתוף פעולה מחודש", כתב האפיפיור לרב. הרב, מצדו, שלח ברכות לאפיפיור הנבחר: "הכנסייה עברה צעדים חשובים ביותר במערכת היחסים והדיאלוג שלה עם הקהילה היהודית ברומא והיהדות".

בימים הקרובים יחל האפיפיור החדש סבב של התכנסויות ופגישות, כאשר לפי השמועות המפגש הראשון ייערך בקסטל גנדולפו, משכנו הזמני של בנדיקטוס ה-16, הלוא הוא האפיפיור היוצא. כבר ביום ראשון הקרוב בשעה 12:00 בצהריים צפויה להתקיים המיסה הראשונה בניצוחו של פרנציסקוס, אשר תפתח את תקופת חג הפסחא הקרב ובא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully