וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנציסקוס נכנס רשמית לתפקידו: "להגן על הסביבה"

המוני אדם באו לוותיקן לטקס החגיגי שנערך במעמד משלחות מ-130 מדינות. האפיפיור נסע במכונית פתוחה במשך דקות ארוכות ובירך את הקהל. "צריך לשמור על החלשים", אמר

מאות אלפי בני אדם התקהלו הבוקר (שלישי) בוותיקן לרגל מיסת ההשבעה של האפיפיור ה-266 פרנציסקוס. הטקס, שהתקיים ימים ספורים אחרי מינויו של פרנציסקוס לתפקיד, נערך בכיכר פטרוס הקדוש במעמד אנשי דת בכירים וכמה ראשי מדינות. באחת הפעמים הבודדות מאז ניסיון ההתנקשות ביוחנן פאולוס השני, נסע האפיפיור במכונית פתוחה, וערך סיור ממושך בקרב הקהל. הוא עצר פעמים רבות לברך את המאמינים, ובנאומו אמר כי "צריך להגן על הסביבה ועל החלשים".

במהלך הטקס הוענקה לפרנציסקוס "טבעת הדייג", החותם המיוחד של האפיפיור. הוותיקן מסר כי פרנצסיקוס בחר בדגם הכסוף והפשוט ביותר, כמו זה שעוצב עבור האפיפיור פאולוס השישי. כמו כן קיבל פרנציסקוס את הפליום - הרצועה המסורתית עשוית-הצמר המסמלת את סמכותו.

מיסת ההשבעה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. AP
האפיפיור מברך ילדה במהלך הנסיעה הארוכה ברחבי כיכר פטרוס, הבוקר/AP

130 משלחות מרחבי העולם הגיעו לטקס. בראש המשלחת האמריקנית עמד סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נוצרי קתולי באמונתו. הנשיא ברק אובמה נאלץ להיעדר מהמיסה שכן הוא עושה הכנות אחרונות לקראת ביקורו בישראל. לוותיקן הגיע גם נשיא זימבבואה, רוברט מוגאבה, ש"הסתנן" למיסה חרף סנקציות חמורות שאוסרות עליו לנוע בתחומי האיחוד האירופי.

נציגה בולטת נוספת בטקס הייתה נשיאת ארגנטינה, כריסטינה פרננדס, שבעבר יוחסו לה ויכוחים קולניים עם בן-ארצה פרנציסקוס, או בשמו הקודם מריו חורחה ברגוליו. פרננדס תמכה בנישואים גאים והביעה תמיכה בהפלות ובאמצעי מניעה, וזכתה בשל כך לקיתונות של רותחין מברגוליו. אמש נפגשו השניים בוותיקן כדי ליישר את ההדורים, ופרננדס ניצלה את ההזדמנות כדי לבקש את תמיכת האפיפיור הנבחר בסכסוך הטריטוריאלי המחריף בין ארגנטינה לבריטניה על איי פוקלנד.

מיסת ההשבעה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
נזירות ממהרות לתפוס נקודת תצפית טובה, הבוקר בוותיקן/רויטרס

בששת הימים שחלפו מאז בחירתו לתפקיד, נהג פרנציסקוס לדבר בקלילות וברוח מבודחת ושבר פעמים רבות את כללי הטקס.

שלא כקודמו בנדיקטוס ה-16, שנודע כשמרן והתנייע ב"פופמוביל" בכל הזדמנות, פרנציסקוס יצא אל הקהל כבר במיסת יום ראשון ולחץ ידיים לקהל והצטלם עם המאמינים הנלהבים. בפגישה עם עובדי הוותיקן הוא הזמין לבמה עיתונאי כבד-ראייה והעניק ברכה מיוחדת לכלב-הנחייה שלו. פרנציסקוס, המדגיש את קרבתו לעניים, הקפיד לעטות רק גלימה לבנה וללבוש את החולצה והצעיפים האדומים והרשמיים רק בשעת התפילה. הוא ויתר גם על הנעליים האדומות הבוהקות שאפיינו את קודמו ובחר להתהלך בנעליים שחורות.

מיסת ההשבעה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. רויטרס
האפיפיור החדש נחשב לכזה ששבר את כללי הפרוטוקול המחמירים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully