וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור אבד בדרכו בברזיל - וההמון הנרגש התנפל

פתיחה צולעת בברזיל לפרנציסקוס בנסיעתו הראשונה לחו"ל: בדרך משדה התעופה הנהג טעה בדרך והמונים זינקו על המכונית, פצצה התגלתה במסלול הסיור ומפגינים מחו על עלות הביקור

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ביקורו הראשון של האפיפיור פרנציסקוס בחו"ל נפתח ברגל שמאל. אמש (שני), זמן קצר אחרי שבא לברזיל, הסתער המון אדם על המכונית שבה נסע האפיפיור בריו דה ז'נרו.

הנהג של האפיפיור טעה בדרך מנמל התעופה אל מרכז העיר. במקום לפנות לנתיב השמאלי של הכביש, שפונה ממכוניות ומהולכי רגל, נהג מכונית הפיאט פנה לנתיב הימני שהיה עמוס באוטובוסים, במוניות - ובאלפי בני אדם. הנהג נאלץ להאט ולעצור, והמאמינים נרגשים הסתערו על המכונית שבה ישב האפיפיור. הם דחפו את ידיהם מבעד לחלונות הפתוחים, ורבים מהם צילמו את אותו בטלפונים הסלולריים.

דובר הוותיקן, האב פדריקו לומברדי, אמר כי בשום שלב לא נשקפה סכנה לאפיפיור, אך אישר כי ההמולה הרבה סיכנה את מזכירו האישי של פרנציסקוס, שנאלץ להיאבק באספסוף כשחצי גופו מבעד לחלון המכונית. "הוא חשש מעט, אך האפיפיור דווקא היה נרגש", טען הדובר.

ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
הפנייה הלא נכונה הובילה את מכונית האפיפיור הישר לתוך הקהל/AP
ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
מזכירו של האפיפיור נאלץ להרחיק בכוח את ההמון הנרגש/AP

חרף התקרית החמורה, פרנציסקוס נראה לאחר מכן נלהב למדי מהקרבה הבלתי-אמצעית אל ההמונים. מאוחר יותר הוא נסע ברחבי העיר במכונית פתוחה, מעין "פופ-מוביל" מודרני, וחלף מבעד לקהל של קתולים נלהבים, שהגישו לו תינוקות לברכה. המכונית המשוריינת, חסינת הכדורים של האפיפיורים, נותרה בוותיקן, ודובר האפיפיור הודה כי "ייתכן שיהיו כמה לקחים שנצטרך להפיק בימים הבאים".

אם לא די במהומה בכביש, הרי שהרשויות בסאו פאולו איתרו פצצה מאולתרת במגרש החניה הצמוד למקדש שבו תכנן פרנציסקוס לבקר בהמשך השבוע. המטען פוצץ באופן מבוקר, ולא ברור עדיין אם יש קשר בינו ובין ביקורו של הכס הקדוש במדינה.

ירידה משמעותית בשיעור המאמינים הקתוליים בברזיל

פרנציסקוס בא לביקור של שבוע בברזיל, האומה הקתולית הגדולה בעולם. במהלך הביקור, ייפגש האפיפיור, בן 76, עם צעירים כדי לעודד "מודעות לאבטלה הגואה בקרב בני הנוער" ולהפיח רוח חדשה בערכי המוסדות הקתוליים. במרכז ביקורו של האפיפיור בברזיל עומד פסטיבל הנוער הקתולי, בו צפויים להשתתף מעל מיליון בני אדם. הוא לא יבקר במולדתו ארגנטינה, ולא צפוי לצאת שוב לחו"ל עד סוף השנה.

בשנת 1970, כמעט 90% מהברזילאים זיהו עצמם כקתולים, אך סקר שנערך בשנה שעברה העלה כי רק 57% מהאוכלוסייה משתייכת כעת לכנסייה הקתולית, ברקע העלייה במספר התנועות האוונגליסטיות במדינה.

אמש התקהלו מפגינים ופעילי אופוזיציה מול הארמון שבו נפגש פרנציסקוס עם נשיאת ברזיל, דילמה רוסף. הם פוזרו במהירות בגז מדמיע. המפגינים מוחים זה כמה שבועות על יוקר המחייה ועל עלות משחקי המונדיאל שייערכו ב-2014 במדינה, והתקוממו אמש על הכסף ששילמה ארצם עבור ההשתתפות במימון ביקור האפיפיור. העלות הכוללת של הביקור נאמדת ביותר מ-50 מיליון דולרים, בשל האבטחה הכבדה המלווה את שיירת הוותיקן. גם באיטליה נמתחה ביקורת נוקבת על עלות הנסיעה.

לקריאה נוספת
האפיפיור מעדיף בכלל לנסוע בפורד פוקוס
מי בוותיקן צופה ב"פורנו טרנסקסואלי לוהט"?

ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
למרות המהומה בכביש, האפיפיור נסע לאחר מכן במכונית פתוחה ובירך תינוקות/AP
ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
המפגינים מוחים זה כמה שבועות נגד יוקר המחייה בברזיל/AP
ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
המשטרה פיזרה את המפגינים בגז מדמיע/AP
ביקור האפיפיור פרנציסקוס באמריקה הלטינית. ברזיל, יולי 2013. AP
האבטחה ברחבי ברזיל תוגברה באופן משמעותי לקראת ביקור האפיפיור/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully