וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרדה בחסות העירייה: מתקני שעשועים בשעות נפרדות ביבנה

14.10.2014 / 0:34

חבר מועצת העיר ארגן את הצבתם של מתקנים מתנפחים במרכז פיס לרגל חול המועד. על אף שלאירוע הוזמנו כלל ילדי העיר, נערכה הפרדה בין בנים ובנות ונמסר שיש להגיע בלבוש צנוע. "לא פחות מחרפה"

עיריית יבנה ארגנה פעילות לילדים ולילדות בשעות נפרדות. עמוד הפייסבוק של רועי גבאי, צילום מסך
ההודעה שפרסם חבר המועצה רועי גבאי/צילום מסך, עמוד הפייסבוק של רועי גבאי

מהלך שנוי במחלוקת בחסות עיריית יבנה: לרגל חול המועד סוכות ארגן סגן ראש העיר, רפאל (פאלי) כהן, את הצבתם של מתקנים מתנפחים לילדים בהיכל פיס בעיר, כחלק מפעילות של האגף לתרבות תורנית בעירייה. עם זאת, על אף שמדובר במיזם שאליו הוזמנו גם ילדים למשפחות חילוניות, בהודעה שפרסם בפייסבוק אחד מחברי מועצת העיר על אודות הפעילות שהתקיימה אתמול (ראשון), נמסר כי היא תתקיים בשעות נפרדות לילדים ולילדות.

"כל אותם הורים וילדים ש'משתגעים בבית' מוזמנים למתחם מתנפחים, קליעה למטרה ושאר פעילויות לילדים בהיכל הפיס ברחוב שבזי", כתב חבר המועצה רועי גבאי. בהמשך ההודעה ציין כי "האירוע אורגן כחלק מפעילות 'תרבות תורנית' ועל כן שעות הבוקר יהיו לבנות בלבד ולאחר מכן לבנים בלבד. נא להגיע בלבוש צנוע".

עוד בוואלה! חדשות:
ביקורת במשטרה על השר והמפכ"ל: "המלחמה ביניהם מיותרת"
הפלסטינים התלוננו, אך 96% מהתיקים על השחתת עצי זית נסגרו
"דם הג'יהאד": דאעש חושף מחנה אימונים בעיראק

עדי ינקלביץ', חבר מועצה העיר מטעם סיעת "יש עתיד", התרעם על קיום האירוע במתכונת זו. "אירוע היוצר הפרדה מגדרית מהווה פגיעה בעיקרון השוויון, שלו מחויבת העירייה מעצם היותה כפופה לחוקי המדינה", אמר. "מדובר במצב אבסורדי, שבו אירוע של ילדים קטנים מתערבב עם אינטרסים זרים של קיצוניים, שאתם לצערי העירייה משתפת פעולה. בשל כך, אח לא יוכל להתלוות לאחותו, ולהיפך. מדובר בלא פחות מחרפה".

ינקלביץ' הוסיף כי "מקרים דומים בערים אחרות בעבר אף התגלגלו לפתחו של בית המשפט שפסק לא אחת לבטל כליל הפרדות כאלו או אחרות. מצער אותי שעדיין יש מי שנכנע לדרישות מסוג זה במאה ה-21".

על אף שגבאי משמש חבר מועצה מטעם הסיעה החילונית "יבנה שלנו", דחה את הטענות בדבר פגיעה בעיקרון השוויון. "האירוע נערך כחלק מפעילות תרבות תורנית למגזר הדתי והחרדי, והוזמנתי על ידי מארגני האירוע לצפות בו. פרסמתי את האירוע כדי לשתף יותר אנשים - הן מהמגזר הדתי והן מהמגזר החילוני - כדי שכולם ייהנו מהאירוע. המטרה היא שכל האוכלוסייה תוכל ליהנות מפעילות כזאת או אחרת ונמשיך לפעול לארגון אירועים למען הילדים והאוכלוסייה כולה", אמר.

העירייה: "אירועים לציבור החרדי מתקיימים במתכונת זו"

הוא הדגיש כי "האירוע התקיים הן לבנים והן לבנות (ועל כן לטעמי לא ניתן לטעון להדרה או לחוסר שוויון), תוך כיבוד האוכלוסייה הדתית, השקפותיה ואורח חייה. גם במערכת החינוך התורני מקיימים הפרדה בכיתות א' ו-ב', זה אורח חייה של אוכלוסייה הדתית. האירוע המדובר מומן מתקציב ייעודי של תרבות תורנית, אך כמובן שכל אדם החפץ להגיע מוזמן לעשות זאת תוך כיבוד האוכלוסייה". עוד הוסיף כי "האיזון הנדרש בין הרצון להביא לאחדות לבין הצורך של עיריית יבנה להתאים ולתת לכל האוכלוסייה המגוונת בעיר את פעילויותיה הנו משימה לא פשוטה ואתגר עמו מתמודדת מדינת ישראל מיום הקמתה. להשקפתי, ההתמודדות עם אתגר השילוב יכול להיעשות רק על ידי כיבוד הדדי של אמונות ואורחות החיים של האחר ועל ידי 'איש איש באמונתו יחיה'".

מעיריית יבנה נמסר: "אירועים לציבור החרדי מתקיימים במתכונת זו, כמקובל בבתי הספר של המגזר הדתי-חרדי. חשוב לציין כי גם במסגרות החינוך בזרם החרדי נהוגה מזה שנים שיטת הוראה לבנים ולבנות. המחלקה לתרבות תורנית אחראית לקיום אירועים ופעילויות המותאמות לאוכלוסייה הדתית בעיר, לרבות אירוע זה. צר לנו שיש גורמים הפועלים בכל דרך ליצור קיטוב בין אוכלוסיות ומגזרים מתוך שיקולים זרים שאינם מן העניין".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

(עדכון ראשון: 13:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully