וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת במשטרה על השר והמפכ"ל: "המלחמה ביניהם מיותרת"

13.10.2014 / 18:37

גורמים בארגון טוענים כי חילופי ההאשמות הפומביים בין השר לביטחון הפנים למפכ"ל מזיקים למשטרה וחוששים שיביאו לנתק מוחלט ביניהם. במקביל, החלו גישושי פשרה. "המשטרה במצב שברירי"

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

במשטרה הביעו הערב (שני) שאט נפש מההתכתשות הפומבית בין השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', ומפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, על רקע זהות המפכ"ל הבא. גורמים במשטרה הביעו חשש מכך שהמתיחות בין השניים עלולה להביא לידי מצב של נתק מוחלט בין הלשכות, דבר שבכוחו להזיק משמעותית למשטרה. בשל כך, זמן לא רב לאחר התבטאותו הבוקר של השר הממונה נגד המפכ"ל, החלו ניסיונות לפשר בין השניים ולהביא להרגעת הרוחות.

"זו מלחמה מיותרת", אמר גורם בכיר במשטרה. "האמירות האלו שיוצאות לתקשורת לא טובות לארגון, גם ככה המשטרה במצב שברירי כעת. שניהם יודעים את זה, ולכן הדבר הכי טוב שיכול לקרות הוא שהשניים ידברו האחד עם השני. אני מאמין שבקרוב הם ישוחחו וילבנו את העניינים". הגורם הוסיף כי "זה לא סוד שבשנה האחרונה הייתה מתיחות בין השניים. אהרונוביץ' האריך לדנינו את כהונתו למרות שבהתחלה הוא לא שש לכך". לדבריו, "צריך לשים לב שבתקופה האחרונה השר ספג וספג, ולעיתים נתן גיבוי, אבל הריאיון של דנינו הרגיז אותו מאוד".

המרוץ למפכ"לות - כותרות אחרונות:
אהרונוביץ' על התנגדות דנינו למפכ"ל חיצוני: "אמירה אומללה"
נציב הכבאות - המועמד הבולט להחליף את המפכ"ל
אהרונוביץ' רומז על מינוי המפכ"ל: "אביא רוח אחרת"

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו, יצחק אהרונוביץ'. ברני ארדוב
ניסיונות להרגעת הרוחות. דנינו ואהרונוביץ'/ברני ארדוב

בראיון שפורסם עמו ב"ידיעות אחרונות" בסוף השבוע, אמר המפכ"ל כי הוא מתנגד למינוי של אדם חיצוני לתפקיד. זאת, בניגוד לעמדתו של השר לביטחון הפנים, ששוקל בכובד ראש את מינויו של אדם חיצוני למשטרה לתפקיד השוטר מספר אחת. אהרונוביץ' זעם על דבריו של המפכ"ל, ובתגובה מתח עליו הבוקר ביקורת קשה. "זו אמירה אומללה מאוד של מפכ"ל מכהן שבא לתת לי עצות", אמר אהרונוביץ' במהלך ביקור בהר הבית. "דברים כאלה לא צריכים להיות ולכן אני דוחה אותם ולא מקבל, וטוב שהמפכ"ל יתעסק בענייניו ולא בענייני המפכ"ל הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מי יירש את דנינו?

המפכ"ל החדש צפוי להיבחר עד לסוף השנה. עד כה הוזכרו לתפקיד שני מועמדים בולטים: נציב הכבאות הראשי, רב-טפסר שחר איילון, ואלוף (במיל') גדי שמני. מבין השניים נראה כי סיכוייו של איילון לרשת דנינו בתפקידו גבוהים יותר. מועמדים שנלקחים בחשבון מתוך שורות המשטרה הם מפקד מחוז תל אביב, ניצב בנצי סאו, ומפקד המחוז הדרומי, ניצב יורם הלוי.

המרוץ למפכ"לות נפתח מחדש בעקבות שרשרת עזיבות במשטרה בחודשים האחרונים. בחודש שעבר הודיעו שני קצינים בכירים שהיו מועמדים לתפקיד המפכ"ל על פרישתם מהארגון. מדובר במפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שהודיע על פרישה "משיקולים אישיים", ובמפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, שעזב "על מנת לפנות זמן למשפחתו וללימודים אקדמיים". פרסום פרישתו של שטיין, אגב, הגיע יממה לאחר פרסום תמונות שלו במסיבת גיוס של בתו של עו"ד רונאל פישר, הפרקליט החשוד שניצל את קשריו בצמרת המשטרה כדי לקבל מידע פנימי מתוך חקירות רגישות על מנת לשווק את משרדו ללקוחות נבחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully