וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 40 יום: קים נראה בפומבי - כשהוא נתמך במקל

שליט קוריאה הצפונית לא נראה מאז 3 בספטמבר. כדי להזים את השמועות על הדחתו, ביטאון המשטר פרסם גיליון מיוחד של תצלומים ובהם קים נראה מחויך מתמיד, אך מתקשה בהליכה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שלא נראה בפומבי מאז 3 בספטמבר, צץ מחדש ללא הסבר להיעדרותו - כך לפי דיווחי התקשורת הרשמית במדינה. שופרי השלטון בפיונגיאנג דיווחו כי קים ערך סיור במתחם חדש המיועד למחקר ולמגורים, וביקר במכון לאנרגיה טבעית של האקדמיה הלאומית למדעים.

ביטאון המשטר "רודונג סינמון" ("עיתון הפועלים") פרסם הבוקר (שלישי) גיליון מיוחד, ובו תמונות רבות של קים. שלושה חודשים אחרי שנראה צולע בטקס רשמי, קים נראה כעת מסתייע במקל הליכה, מחייך ומנופף בידו לעבר קהל לא-נראה, כשהוא מלווה בפמליית קצינים הרושמים את דבריו בפנקסים.

פרסום התמונות נועד ככל הנראה להזים את השמועות הרבות שאפפו את היעלמותו המסתורית של קים: בין היתר, טענו גורמים שונים – בהסתמכם על עריקים, גורמי אופוזיציה ועל צהובונים מקוריאה הדרומית - כי בפיונגיאנג מתחוללת הפיכה; עוד נטען כי אחותו הצעירה של קים שולטת במדינה בהיעדרו, ולפי שמועה נוספת, קים לקה במחלה הקשורה למשקל גופו, שעלה בפתאומיות בשל "חיבה בלתי-נשלטת לגבינה שוויצרית".

עוד על קוריאה הצפונית בוואלה! חדשות:
המשטר תוקף: "ג'ון קרי - זאב עם סנטר בולט ומכוער"
קוריאה הצפונית מודה לראשונה: "מפעילים מחנות עבודה"

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בהופעה ראשונה לאחר 40 יום, 13 באוקטובר 2014. ביטאון המשטר רודונג סינמון, צילום מסך
הסדר שב על כנו: מלוויו של קים מתמללים את הגיגיו בפנקסים המפורסמים./צילום מסך, ביטאון המשטר רודונג סינמון

היעדרותו הממושכת של קים עוררה השערות רבות בנוגע למצבו הרפואי של המנהיג, בן ה-31, שאכן נראה כי עלה במשקל מאז שירש את השלטון מאביו, קים ג'ונג איל, שמת בסוף 2011. בחודש יולי, הוא תועד צולע, ולפי אחת ההערכות נקע את הקרסול. מומחים אמריקניים העריכו כי קים שהה בתקופה האחרונה באחוזה של בני משפחתו מצפון לפיונגיאנג, שם קיבל טיפול רפואי לרגלו או החלים ממחלה אחרת. ייתכן שהוא העדיף להתרחק מעין המצלמות בתקופה שבה טופל בתרופות, כדי להימנע מלהצטייר כחלש ומותש.

אך אין זה תקדים: קים, כמו אביו המנוח, כבר נעדר בעבר לפרקי זמן ארוכים - גם אם קצרים יותר - ושב לאחר מכן לפיונגיאנג מבלי לספק כל הסבר להיעלמותו. מנהג זה אופייני גם למנהיגי המדינה השכנה: נשיא סין, שי ג'ינפינג, נעלם ב-2012 לכמה שבועות, זמן קצר לפני שקיבל רשמית את מינויו, ועד היום לא התקבל הסבר רשמי להיעדרותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

לפני כשבועיים הודתה התקשורת במדינה לראשונה כי קים סובל מבעיה בריאותית. "העושר והשגשוג של הסוציאליזם שלנו קיימים הודות למאמצים הדקדקניים של המנהיג שלנו, שממשיך להאיר את הדרך עבור העם, כמו הבהוב של להבה, למרות אי-הנוחות שממנה הוא סובל", נאמר בסרט תעודה באורך שעה ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינה.

בשבוע שעבר, אמר "גורם המקורב להנהגה בקוריאה הצפונית" כי קים מחלים מאז סוף אוגוסט מפציעה חמורה ברגלו, שדורשת שלושה חודשי החלמה. עם זאת, המקור הבהיר כי קים ממשיך לשלוט באופן מלא במדינה. "אין פיצול בהנהגה", הדגיש אותו מקור. "קים פצע את הקרסול ואת הברך בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר בגלל שהוא סובל מעודף משקל. הוא צלע בהתחלה אבל הפציעה החמירה. יש לו קושי ללכת והוא צריך בערך 100 ימים כדי להחלים".

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בהופעה ראשונה לאחר 40 יום, 13 באוקטובר 2014. ביטאון המשטר רודונג סינמון, צילום מסך
קים נראה מחויך מתמיד. לא ידוע מתי צולמו התמונות./צילום מסך, ביטאון המשטר רודונג סינמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully