וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 15 בכירים בקוריאה הצפונית הוצאו להורג מתחילת השנה

29.4.2015 / 23:02

בדיון סגור בפרלמנט מסרה סוכנות הריגול הלאומית של קוריאה הדרומית כי קים ג'ונג און הורה על חיסול גורמי השלטון שהעבירו ביקורת על מדיניותו. כמו כן, הסוכנות סבורה כי הוא ישתתף במצעד במוסקבה בחודש הבא

קים ג'ונג און, אפריל 2015. רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הורה על הוצאתם להורג של 15 בכירים במשטרו מתחילת השנה - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הריגול של קוריאה הדרומית בדיון סגור בפרלמנט. לפי הדיווח, הקבוצה הוצאה להורג כעונש על כך שביקרו את מדיניותו של הדיקטטור.

שין קיונג-מין, חבר בוועדת המודיעין של הפרלמנט של קוריאה הדרומית, ציטט גורם אנונימי בסוכנות המודיעין הלאומית שטען כי בין המוצאים להורג היה סגן שר היערות, שהתלונן על מדיניותה של פיונגיאנג. "תירוצים או הסברים לא מניחים את דעתו של קים, שמעורב בכל דבר". לדבריו, "בארבעת החודשים של השנה הזאת, דווח כי 15 גורמים בכירים הוצאו להורג למען 'יראו וייראו'". ב-2013 הוצא להורג דודו של קים, שנחשב בעבר לאדם השני החזק ביותר במעגלי השלטון במדינה המבודדת.

עוד ידיעות על קוריאה הצפונית
כבש את הפסגה: מנהיג קוריאה הצפונית טיפס על ההר הגבוה במדינה
"אלפי עותקים של 'ראיון סוף' הועברו לקוריאה הצפונית"

כמו כן, הסוכנות מאמינה שקים יגיע לביקור במוסקבה בחודש הבא, שם יתקיים מצעד לציון 70 שנה לתום מלחמת העולם השנייה. אם אכן ינחת קים בבירת רוסיה, יהיה זה הביקור הממלכתי הראשון שלו מחוץ לקוריאה הצפונית מאז עלה לשלטון ב-2011. לדברי שין, על אף שהמדינה הקומוניסטית לא הזמינה חדרים עבור קים במלון במוסקבה, השגרירות שלה במדינה כבר נערכה לביקורו.

הטקס החגיגי יוחרם על ידי קוריאה הדרומית ועל ידי ארצות הברית ומדינות מערביות נוספות בשל המשבר באוקראינה. עם זאת, נשיא סין שי ג'ינגפין וראשי רפובליקות סובייטיות לשעבר ישתתפו במצעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully