וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלפי עותקים של 'ראיון סוף' הועברו לקוריאה הצפונית"

פעיל קוריאני, שערק בעבר מהצפון ומתגורר כיום בקוריאה הדרומית, אמר כי בחודשים האחרונים העביר עותקים רבים של סרט הקומדיה שלועג למנהיג קוריאה הצפונית לצדו השני של הגבול, באמצעות בלונים. "תמיד עקבו אחריי שוטרים, אבל הם לא עצרו אותי"

יח"צ - חד פעמי

לי מין-בוק, שערק מקוריאה הצפונית, הכריז היום (רביעי) כי העביר אלפי עותקים של הסרט "ראיון סוף" למדינה המבודדת באמצעות בלונים, חרף האיומים המפורשים מצד פיונגיאנג שהזהירו מפני מעשה כזה. קוריאה הצפונית תיארה את הקומדיה בכיכובו של סת' רוגן, המתארת מזימה של ה-CIA להתנקש במנהיג קים ג'ונג און כ"מעשה טרור מרושע".

לדבריו של לי, שחי כיום בדרום, לסוכנות הידיעות הצרפתית, הוא העביר ארבעה "משלוחים" מאז חודש ינואר, האחרון שבהם ביום שבת האחרון. בכל פעם, הוא קשר עותקים של הסרט, בצירוף עלוני תעמולה נגד פיונגיאנג, לבלוני הליום, ושחרר אותם. "שלחתי אלפי עותקים וכמיליון עלונים ביום שבת, סמוך לחלק המערבי של הגבול".

עוד בוואלה חדשות:
בתגובה למתקפת הסייבר: ארה"ב הטילה סנקציות על קוריאה הצפונית
הסערה נמשכת: השבתה נוספת של האינטרנט בקוריאה הצפונית
ההאקרים שתקפו את סוני: "נבצע פיגועים בארה"ב"

פעילים צפון קוריאנים שנמלטו לדרום, סיאול, 2003. AP
לי/AP

כל ההעברות אירעו בשעת לילה, וכמעט ללא דיווח בכלי התקשורת בקוריאה הדרומית. קוריאה הצפונית קראה לרשויות בסיאול למנוע אותן, ובחודש אוקטובר אף דווח כי כוחות משמר הגבול של קוריאה הצפונית ירה בכמה בלונים שעברו את הגבול, בחשד כי הם נושאים חומרי תעמולה נגד פיונגיאנג. בעקבות כך, התפתחו חילופי ירי עם החיילים בדרום.

"למשטרה אין שום זכות לעצור אותי מלעשות את זה", טען לי. לדבריו, הוא תמיד היה תחת מעקב של המשטרה הדרום קוריאנית, אולם השוטרים מעולם לא עשו דבר על מנת לעצור אותו. "תמיד עקבו אחריי שוטרים", סיפר.

בחודש נובמבר האחרון, מתקפת סייבר כוונה נגד חברת "סוני", שבאולפניה הופק הסרט. להערכת ה-FBI, קוריאה הצפונית אחראית למתקפה זו. בחודשים שלאחר מכן, דווח כי רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית נפלה בכמה מקרים, אולם טרם התברר אם היה זה במכוון, מצד ארצות הברית או גורמים אחרים, או בשל תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully