וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למתקפת הסייבר: ארה"ב הטילה סנקציות על קוריאה הצפונית

3.1.2015 / 0:08

וושינגטון הכניסה לרשימה השחורה שלושה גופים מפיונגיאנג, בהם סוכנות המודיעין הצבאית, וכן עשרה גורמי שלטון, בתגובה דיפלומטית ראשונה מאז הפריצה לסוני. עם זאת, בכירים בבית הלבן הכחישו קשר בין המקרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(צפו בנשיא אובמה מתייחס לתקיפה: "נגיב בצורה פרופורציונלית")

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר אתמול (שישי) סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית, בהמשך למתקפת הסייבר על "אולפני סוני" לפני חודש וחצי. זו התגובה הדיפלומטית הראשונה מאז הפריצה לשרתי החברה בחודש נובמבר. עם זאת, גורמים בכירים בבית הלבן טענו כי הסנקציות לא קשורות ישירות למתקפה על ענקית הקולנוע.

הסנקציות עליהן הכריז הבית הלבן נועדו להפעיל לחץ כלכלי נוסף על פיונגיאנג. בין היתר, הוכנסו לרשימה השחורה שלושה גופים מקוריאה הצפונית, בהם סוכנות המודיעין הצבאית בפיונגיאנג, וכן עשרה גורמי שלטון במדינה המבודדת. לפי משרד האוצר האמריקני, מדובר בגורמים הפועלים באיראן, בסוריה, בסין, ברוסיה ובנמיביה. על החברות הוטלו בעבר סנקציות בגין חלקן בפיתוח נשק גרעיני והפצתו.

לקריאה נוספת:
בפעם השנייה תוך יומיים: האינטרנט בקוריאה הצפונית קרס
ארה"ב מכחישה: "לא הפלנו את האינטרנט בקוריאה הצפונית"
מוקדם להכריז על מלחמת סייבר בין קוריאה הצפונית לארצות הברית
האינטרנט בקוריאה הצפונית נחסם; הבית הלבן סירב להגיב

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, דצמבר 2014. רויטרס
סנקציות נוספות על קוריאה הצפונית המבודדת. קים ג'ונג און/רויטרס

על אף שהבולשת הפדרלית (FBI) עומדת בדעתה כי קוריאה הצפונית עומדת מאחורי מתקפת הסייבר, טרם נמצאו ראיות חותכות לכך. בתחילת השבוע שעבר התבטא הנשיא אובמה בנושא ואמר כי מדובר "במעשה חבלה, ולא של מלחמה". עם זאת, הוא הוסיף כי וושינגטון שוקלת להחזיר את קוריאה הצפונית לרשימה המדינות המממנות טרור.

מאז התפוצצה הפרשה נפלה הרשת בקוריאה הצפונית כמה פעמים. בשבוע שעבר פרסמה סוכנות הידיעות הסינית הרשמית, כי רשת האינטרנט ורשתות הסלולר של הדור השלישי (3G) בקוריאה הצפונית "שותקו" בפעם השלישית בתוך פחות משבוע. גורמים בלתי רשמיים בקוריאה הצפונית אישרו בשיחת טלפון עם סוכנות הידיעות כי הרשתות הושבתו למשך זמן לא ידוע. הרשויות בפיונגיאנג האשימו את הבית הלבן באחריות לתקיפות הסייבר. "ארצות הברית, עם כל גודלה הפיזי, משחקת במחבואים כמו ילדים מנוזלים", נמסר משרד ההגנה בפיונגיאנג. "היא החלה לשבש את פעילות האינטרנט של כלי התקשורת העיקריים במדינה".

(עדכון ראשון: 23:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully