וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה תוך יומיים: האינטרנט בקוריאה הצפונית קרס

אחרי ששלשום הושבתה הרשת למשך תשע שעות, אתמול נמשכה התקלה למשך שעה. מוקדם יותר הכחישו גורמים אמריקניים מעורבות בנושא. במקביל, הסרט "ריאיון סוף" יוקרן בכמה בתי קולנוע בארה"ב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מתקפה מתוכננת או תקלה? רשת האינטרנט בקוריאה הצפונית הושבתה אתמול (שלישי) בפעם השנייה בתוך יומיים – כך דיווח מכון Dyn המנטר את תפקוד האינטרנט בעולם. הקריסה נמשכה במשך שעה. שלשום נפלה רשת האינטרנט במדינה למשך תשע שעות והיה מי שסבר שארצות הברית גרמה לכך בתגובה לפריצה לחברת "סוני". עם זאת, גורמים אמריקנים הכחישו קשר למעורבות בנושא.

במקביל, בית קולנוע בעיר דאלאס מסר אתמול כי חברת "סוני" תאפשר את הקרנת הסרט "ריאיון סוף" ביום חמישי הקרוב. הפצת סרט הקומדיה, שעוסק בניסיון התנקשות במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, נדחתה בעקבות איומים של האקרים לבצע פיגועים ברחבי ארה"ב. עם זאת, לא ברור כמה בתי קולנוע אכן יקרינו את הסרט המדבר.

לקריאה נוספת על הפרשה
מוקדם להכריז על מלחמת סייבר בין קוריאה הצפונית לארצות הברית
האקרים פרצו לרשת מתקני הגרעין של קוריאה הדרומית
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"

ראיון סוף.
יוקרן בסוף? קטע מהסרט "ריאיון סוף"

מוקדם יותר, כאמור, הכחישו גורמים אמריקניים את הטענות שלפיהן וושינגטון אחראית להשבתת האינטרנט אתמול. דבריהם של הגורמים, המעורבים בחקירת מתקפת הסייבר על חברת "סוני", מצטרפים לאלו של בכיר בממשל האמריקני, שאמר אתמול בבוקר כי ארה"ב עדיין מתלבטת כיצד להגיב לפריצה למחשבי סוני. כמו כן, מוקדם יותר השבוע הבהיר הנשיא ברק אובמה כי הפריצה היא "מעשה חבלה, ולא מעשה מלחמה".

רשת האינטרנט העולמית בקוריאה הצפונית
מנותבת כולה דרך סין, והיא נוטה לתקלות גם בימים כתיקונם. הרשת זמינה רק לחברי מפלגת השלטון ולמקורביהם, לאנשי צבא ולתיירים. ייתכן שקריסת הרשת ביומיים האחרונים נובעת ממתקפה מקוונת מחוץ לגבולות המדינה, אך ייתכן שגם שיבושי תשתית פנימיים אחראים לה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, דצמבר 2014. רויטרס
ייתכן שמשטרו הפיל את האינטרנט. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

אפשרות נוספת היא שסין אחראית לניתוק הרשת. פיטר סינגר, ממחברי הספר "אבטחת סייבר ומלחמת סייבר", אמר לוול סטריט ג'ורנל כי ייתכן שבייג'ינג מעוניינת להזכיר לשכנתה "מי יושב על הברז".

לא מן הנמנע שקוריאה הצפונית נהגה כמשטרים טוטליטריים אחרים בעולם, והשביתה מיוזמתה את הרשת. בשנה שעברה, תעבורת האינטרנט במדינה המבודדת הושבתה לזמן קצר במהלךהמתיחות הגרעינית עם קוריאה הדרומית וארצות הברית. פיונגיאנג האשימה בשעתו את המערב במתקפת סייבר, אך מומחי אבטחה אמרו אז כי המשטר הקוריאני כנראה השבית את הרשת כצעד אבטחה מפני מתקפה חיצונית.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully