וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים פרצו לרשת מתקני הגרעין של קוריאה הדרומית

22.12.2014 / 19:35

על רקע המתיחות הגואה עם השכנה מצפון, החברה הממונה על 23 הכורים הגרעיניים במדינה מסרה כי רשת המחשבים שלה נפרצה. "אנחנו לא יכולים להגיד בביטחון מלא שניתן לחסום ניסיונות חדירה"

צילום: עומר מירון, רויטרס, עריכה: ניב פוקס

רשת המחשבים של מפעילת המתקנים הגרעיניים של קוריאה הדרומית נפרצה – כך נמסר היום (שני) מהחברה, KHNP, בצל המתיחות הגוברת עם השכנה מצפון. זאת, על רקע החשד למתקפות סייבר מצדה בארצות הברית ובמדינות נוספות, ואיומים למתקפות נגד. מהרשויות בסיאול נמסר כי רק "מידע שאינו קריטי" נלקח על ידי ההאקרים.

עוד הבהירו בסיאול כי לא קיים שום סיכון למתקני הגרעין, בהם 23 כורים גרעיניים למטרות אנרגיה. עם זאת, מומחים מזהירים כי הפריצה עלולה להיות "נורת אזהרה" לקראת תקיפה נוספת, שבפעם הבאה תציב סיכון ממשי למתקני הגרעין.

לקראת מלחמת סייבר - עוד בוואלה! חדשות:
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"
אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקטטור יטיל כאן צנזורה"
קוריאה הצפונית לארה"ב: חקרו עמנו הפריצה, או שאו בהשלכות

קוריאה הדרומית: הכור הגרעיני שלנו עבר מתקפת סייבר. רויטרס
"התפשרות על ביטחון הכורים האטומיים היא פער עצום בביטחון הלאומי שלנו"/רויטרס

סוה קון-יול מהאוניברסיטה הלאומית בסיאול, המתמחה בהנדסה גרעינית, טענה: "אנחנו לא יכולים להגיד בביטחון מלא שניסיון חדירה למערכת על ידי גורמים זדוניים ייחסם באופן מלא. התפשרות על ביטחון הכורים האטומיים היא פער עצום בביטחון הלאומי שלנו".

סוכנויות הממשלה פתחו בחקירת המקרה, אולם סירבו לפי שעה למסור את הערכתן בנוגע לגורמים העומדים מאחורי התקיפה. שר האנרגיה של קוריאה הדרומית, צ'ונג יאנג-הו, מסר כי הוא בטוח שכל ניסיון חדירה למתקני הגרעין ייחסם. "לשיפוטנו, מערכת הבקרה תוכננה באופן כזה שלא קיים כל סיכון", טען.

בכיר בחברת KHNP העריך כי הפריצה היא מעשה ידם של "גורמים שרוצים לעורר אי-שקט בחברה". לדבריו, "זה בלתי-אפשרי ב-100% שהאקר יצליח לעצור את הכורים הגרעיניים, מכיוון שמערכת הבקרה עצמאית ונפרדת לחלוטין". בשנה שעברה, סיאול האשימה את קוריאה הצפונית בשורה של תקיפות סייבר נגד בנקים וחברות תקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שר החוץ אביגדור ליברמן עם מקבילו הדרום קוריאני יון ביונג-סה, ירושלים. רויטרס
ליברמן עם עמיתו הדרום קוריאני, היום/רויטרס

משתמש אנונימי ברשת טוויטר, שזיהה את עצמו כמנכ"ל של קבוצה הפועלת נגד אנרגיה גרעינית ומבוססת בהוואי, לקח אחריות על המתקפה ודרש תשלום תמורת הנתונים שהודלפו. לדבריו, מסמכים נוספים מרשת המפעילה יפורסמו אם הכורים לא ייסגרו. הרשויות סירבו להגיב לאמינותו של הפרסום.

בתוך כך, היום נפגש שר החוץ אביגדור ליברמן עם מקבילו הדרום קוריאני יון ביונג-סה, ואמר לו: "אנו מתמודדים עם אתגרים דומים מאוד. אנחנו מתמודדים עם אותם איומים, ונראה ששיתוף הפעולה שלנו ברמה הביטחונית, כולל שיתוף פעולה בתחום הסייבר - במיוחד על רקע האירועים האחרונים -מובן שהוא קריטי יותר ויותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully