וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מכחישה: "לא הפלנו את האינטרנט בקוריאה הצפונית"

23.12.2014 / 16:54

גורמים המעורבים בחקירת מתקפת הסייבר על "סוני" טוענים כי הממשל לא אחראי להשבתת רשת האינטרנט במדינה המבודדת, שנמשכה 9 שעות. הבוקר אמר בכיר אמריקני כי וושינגטון עדיין מתלבטת איך להגיב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גורמים אמריקניים הכחישו היום (שלישי) את הטענות שלפיהן ארצות הברית אחראית להשבתת האינטרנט בקוריאה הצפונית שנמשכה אתמול כתשע שעות. הגורמים, המעורבים בחקירת מתקפת הסייבר על חברת "סוני", הבהירו כי וושינגטון לא הגיבה על המתקפה, שאת האחריות עליה הטילו על פיונגיאנג.

דבריהם של הגורמים מצטרפים לאלו של בכיר בממשל האמריקני, שאמר הבוקר כי ארה"ב עדיין מתלבטת כיצד להגיב לפריצה למחשבי סוני, שהובילה לגניזת הסרט הסאטירי "ריאיון סוף", שעסק בהתנקשות ברודן קים ג'ונג און. כמו כן, מוקדם יותר השבוע הבהיר הנשיא ברק אובמה כי הפריצה היא "מעשה חבלה, ולא מעשה מלחמה".

מלחמת סייבר בין ארה"ב לקוריאה הצפונית? לקריאה נוספת
מוקדם להכריז על מלחמת סייבר בין קוריאה הצפונית לארצות הברית
האקרים פרצו לרשת מתקני הגרעין של קוריאה הדרומית
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און – פיונגיאנג, אפריל 2014. סוכנות הידיעות הקוריאנית, אתר רשמי
ייתכן שהשבית מיוזמתו את הרשת. קים ג'ונג און/אתר רשמי, סוכנות הידיעות הקוריאנית

רשת האינטרנט העולמית בקוריאה הצפונית (WWW) מנותבת כולה דרך סין, והיא נוטה לתקלות גם בימים כתיקונם. הרשת זמינה רק לחברי מפלגת השלטון ולמקורביהם, לאנשי צבא ולתיירים. ייתכן שקריסת הרשת נובעת ממתקפה מקוונת מחוץ לגבולות המדינה, אך ייתכן שגם שיבושי תשתית פנימיים אחראים לה.

אפשרות נוספת היא שסין אחראית לניתוק הרשת. פיטר סינגר, ממחברי הספר "אבטחת סייבר ומלחמת סייבר", אמר לוול סטריט ג'ורנל כי ייתכן שבייג'ינג מעוניינת להזכיר לשכנתה "מי יושב על הברז".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
אובמה: "חושב שסוני עשו טעות". רויטרס
כינה את מתקפת הסייבר "מעשה חבלה ולא מלחמה". נשיא ארה"ב ברק אובמה/רויטרס

לא מן הנמנע שקוריאה הצפונית נהגה כמשטרים טוטליטריים אחרים בעולם כגון טורקיה, והשביתה מיוזמתה את הרשת. בשנה שעברה, תעבורת האינטרנט במדינה המבודדת הושבתה לזמן קצר במהלךהמתיחות הגרעינית עם קוריאה הדרומית וארצות הברית. פיונגיאנג האשימה בשעתו את המערב במתקפת סייבר, אך מומחי אבטחה אמרו אז כי המשטר הקוריאני כנראה השבית את הרשת כצעד אבטחה מפני מתקפה חיצונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully