וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרנט בקוריאה הצפונית נחסם; הבית הלבן סירב להגיב

רשת האינטרנט במדינה המבודדת, אשר פתוחה לבכירי הממשל והצבא בלבד, הוחשכה לחלוטין, לאחר כמה ימים של "חוסר יציבות", ככל הנראה בעקבות מתקפת סייבר. בתום כתשע שעות היא שבה לפעול באופן מלא

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(אובמה על תקיפת חברת סוני: "חבלת סייבר")

האינטרנט בקוריאה הצפונית הוחשך אמש (שני) לחלוטין, ככל הנראה בעקבות מתקפת סייבר, לאחר כמה ימים בהם דווח על "חוסר יציבות" ברשת. בשלב זה, טרם התברר מי אחראי למתקפה, שהביאה להשבתה החמורה ביותר של הרשת הצפון קוריאנית זה שנים רבות. בתום כתשע שעות דווח כי הרשת שבה לפעול באופן מלא.

שלשום פנה הממשל האמריקני לסין, בבקשה שתסייע בחסימת היכולת של קוריאה הצפונית לבצע מתקפות סייבר. זאת, לאחר שהבולשת הפדרלית, FBI, הצהירה כי פיונגיאנג עומדת מאחורי מתקפת הסייבר על אולפני "סוני" בחודש שעבר בניסיון למנוע את הפצת הסרט "ריאיון סוף", המתאר ניסיון התנקשות במנהיג המדינה המבודדת, קים גו'נג און.

עוד בוואלה! חדשות:
האקרים פרצו לרשת מתקני הגרעין של קוריאה הדרומית
קוריאה הצפונית מאיימת על ארה"ב: "נפעל בבית הלבן"
אובמה על מתקפת הסייבר: "לא ניתן שדיקטטור יטיל כאן צנזורה"

פוסטר הסרט ראיון סוף.
כרזת הסרט "ראיון סוף", שעורר חילופי דברים חריפים בין וושינגטון לפיונגיאנג

בבית הלבן, אשר הבטיח לאחרונה "תגובה מידתית" לתקיפת סוני, סירבו להגיב לדיווח על חסימת רשת האינטרנט, הפתוחה לבכירי הממשל וכחות הביטחון של קוריאה הצפונית בלבד. על פי דיווחים, מרבית אזרחי המדינה כלל לא מודעים לקיומה של רשת האינטרנט בעולם החיצוני.

דאג מדורי, אחראי ניתוח אינטרנט בחברת ניהול הרשת "Dyn Research", מסר ל"ניו יורק טיימס" כי הגישה הצפון קוריאנית לאינטרנט החלה להיפגע כבר ביום שישי. לדבריו, המצב החמיר במהלך סוף השבוע, והיום כאמור הגישה נחסמה לחלוטין. "לא ראינו השבתה כזאת בעבר", הבהיר.

שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בהופעה ראשונה לאחר 40 יום, 13 באוקטובר 2014. ביטאון המשטר רודונג סינמון, צילום מסך
ההשבתה תשפיע באופן כמעט בלעדי על בכירי הממשל. המנהיג קים ג'ונג און/צילום מסך, ביטאון המשטר רודונג סינמון

"הרשתות שלהם תחת לחץ כבד, מה שעשוי להצביע על מתקפת DDoS על השרתים", אמר מדורי. מדובר בתקיפה במסגרתה האקרים מציפים את הרשת במידע, עד שהיא קורסת תחת העומס. למרות שגם בעיות תחזוקה עשויות היו להוביל לתוצאה דומה, מדורי ומומחים נוספים העריכו כי בעיות כאלה לא היו גוררות השבתה נרחבת כזו.

מומחים ביטחוניים נוספים טענו כי מקור הכשל ברשת עשוי לנבוע דווקא מהשבתה יזומה של פיונגיאנג, כהכנה למתקפה מצדה. אפשרות נוספת היא מתקפה של קבוצות האקרים דוגמת "אנונימוס", אולם אף קבוצה כזו לא לקחה לפי שעה אחריות על המעשה.

ברק אובמה לאחר הודעת ה-FBI  כי קוריאה הצפונית אחרית למתקפת הסייבר על סוני, דצמבר 2014. AP
הבטיח "תגובה מידתית". אובמה/AP

למדינה המבודדת יש רק 1,024 כתובות אינטרנט רשומות, אולם ההערכה היא כי מספר המשתמשים גבוה במקצת. הרשת בקוריאה הצפונית מנוהלת על ידי ספקית האינטרנט הממשלתית, "Star Joint Venture", וכמעט כל התקשורת עוברת באמצעות ספקית האינטרנט הממשלתית הסינית, "יוניקום".

סין: "מועצת הביטחון אינה הפורום לדון בזכויות אדם"

בתוך כך, מועצת הביטחון התכנסה אמש לדון במצב זכויות האדם בקוריאה הצפונית. בהצבעה חריגה, שלא הייתה כמותה מאז 2006, חברות המועצה הצביעו ברוב קולות לאשר את קיום הדיון, למרות התנגדותה של סין. רוסיה וסין הצביעו נגד הוספת קוריאה לסדר היום של ישיבת המועצה, אולם סמכות הווטו הניתנת להן בהחלטות מועצת הביטחון אינה תקפה בהחלטות פרוצדורליות.

לפני ההצבעה, טען שגריר סין באו"ם, ליו ג'יי, כי "מועצת הביטחון אינה הפורום לדון בענייני זכויות אדם". לדבריו, על המועצה "להימנע מכל דבר אשר עלול להוביל להסלמה במצב". מנגד, השגריר האוסטרלי, גארי קווינלן, בירך על ההחלטה, ואמר כי הדיון הוא "צעד היסטורי".

תת-מזכ"ל האו"ם לענייני זכויות אדם, איוון סימונוביץ', הוסיף בפתח הדיון התייחסות למצב זכויות האדם בקוריאה הצפונית: "נדיר שכתב אישום נרחב כל כך בגין פשעים בינלאומיים מובא בפני המועצה. הוא מתעד מערכת רודנית, המאופיינת בשלילה ברוטלית של הזכות לחופש מצפון וחופש דת, כמו גם חופש הדעה, חופש הביטוי והזכות להתאגד".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סמנתה פאוור, טענה כי הקריאה מפיונגיאנג לפתוח בחקירה משותפת של תקיפת אולפני סוני היא "מגוחכת". היא הוסיפה כי על מועצת הביטחון לשקול הפנייה של קוריאה הצפונית לבית הדין הפלילי הבינלאומי, אולם לא סביר כי צעד כזה יתקבל ללא וטו מצד סין.

(עדכון ראשון: 22:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully