וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על הקריאות "דיקטטור" בכנס המפלגה: "תודה על המחמאה"

1.2.2016 / 15:03

יו"ר המחנה הציוני התייחס לסערה בישיבת הסיעה ודחה את הביקורת: "אם זה המחיר של להוציא את המפלגה מהעיסוק הפנימי הבלתי נגמר, אני מוכן לשלם אותו". לדבריו, "הדרך שלי תוביל לפתרון שתי המדינות"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

יו"ר האופיזציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג מהמחנה הציוני, התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה לסערה בכנס המפלגה. "אתמול בכנס קמו כמה רעשנים וקראו לי דיקטטור. אני מודה על המחמאה – אם זה המחיר של להוציא את המפלגה מהעיסוק הפנימי הבלתי נגמר, אני מוכן לשלם אותו", אמר.

הרצוג ביקש להסביר את התבטאותו שעוררה עליו ביקורת חריפה במפלגה ומחוצה לה. "אני לא מאבד קשר עין ואמונה בפתרון שתי המדינות. הדרך שאני מוביל היא הדרך שתוביל לשם. מי שרוצה להמשיך למכור לציבור חלומות, עושה נזק. התכנית שגיבשתי מתכתבת עם המציאות הקשה שסובבת אותנו, מציאת פתרונות שישאירו את ישראל יהודית ודמוקרטית", אמר.

לקריאה נוספת:
הרצוג על איום המנהרות: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים?"
הפרחים לאופוזיציה: הדרך השלומיאלית שהבטיחה לנתניהו שקט לחצי שנה
לבני על הסערה במפלגתה: הרצוג צודק, אבל הייתי מנסחת את הדברים אחרת

יושב ראש מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"לא מאבד קשר עין עם פתרון שתי המדינות". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

המהומה אירעה אמש בכינוס של מפלגת העבודה בחולון, שכללה קריאות לראש המפלגה יצחק הרצוג "דיקטטור", דחיפות ואף הזמנת משטרה. כמה מפעילי המפלגה, בהובלת מזכיר סניף כפר שלם של המפלגה, אמנון זילברמן, הקימו קול זעקה נגד כוונתו של הרצוג לדחות את הבחירות לתפקיד מזכ"ל המפלגה למועד לא ידוע. בשלב זה התפתחה במקום המולה, בעוד כמה מאנשי הרצוג ניסו להשתיק את המחאה. פעילי כל צד החלו לדחוף זה את זה ובמקום נשמעו חילופי האשמות בין הקהל להרצוג והמזכ"ל הנוכחי, חיליק בר, שהיו על דוכן הנואמים. בסופה של התקרית הוזמנה המשטרה אך הפעילים יצאו בכוחות עצמם מהאירוע.

ההתגוששות התרחשה במהלך אירוע "מעגלים מתרחבים", שאותו יזמה חברת הכנסת מיכל בירן במטרה לחבר את מפלגת העבודה "לכל אזורי הארץ". הרצוג דוחה את הבחירות לתפקיד מזכ"ל המפלגה כבר יותר משנתיים, והדבר הוביל לתסיסה בשטח המפלגתי, עד כדי כך שגם זילברמן, שנחשב לתומך מובהק של הרצוג ומעוניין להתמודד לתפקיד, מאס בדחיות החוזרות ונשנות.

ראש המפלגה ניסה תחילה ללגלג על המוחים. "ממש מפלגת העבודה במיטבה, עתירות על המזכ"ל", אמר. הוא הוסיף עוד עקיצה לעבר זילברמן: "הפרויקט הזה הוא לטובת כל אלה שלא הכירו אותנו ורוצים להשתכנע שאנחנו לא רק חבורה של עסקנים. כדי לנצח מפלגת העבודה צריכה לבוא עם משנה חברתית ומדינית ולא להתעסק בעצמה". אמירות אלה זכו למחיאות כפיים על ידי הקהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully