וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על איום המנהרות: "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים?"

31.1.2016 / 15:00

אחרי שבסוף השבוע דווח כי יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לישראל, תקף יו"ר המחנה הציוני תקף את ראש הממשלה ושר הביטחון וטען כי ישראל מתמהמהת נוכח המצב המסוכן שבו נמצאים תושבי עוטף עזה. "צריכים להורות לצה"ל לפוצץ את המנהרות או שזה יעלה לנו בדם ובצער נורא", אמר

צילום: מתוך אתר חמאס, עריכה: יאיר דניאל

(קמפיין חדש של חמאס: "נפתיע את האויב")

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג, תקף היום (ראשון) את התנהלות הממשלה לאור הדיווחים האחרונים על חידוש חפירת המנהרות של חמאס. "למה מחכים? שיצאו מחבלים עם נשקים שלופים לתוך קיבוץ או מושב? ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים תשובה לאזרחים", אמר יו"ר המחנה הציוני במפגש עם ראשי מועצות אזוריות.

לדבריו, הסכנה כתובה על הקיר ויש לפעול לאלתר. "תושבי עוטף עזה מדווחים שהם שומעים את קולות החפירה של המנהרות מתחת לבתיהם. המצרים מפוצצים מנהרות של חמאס בגבול רפיח בלי להסס. הדרג המדיני צריך לתת מענה פומבי וברור לתושבים. להפסיק להסס. הם חייבים תשובות רציניות לאזרחים. הם צריכים להורות לצה"ל לפוצץ את המנהרות ולחסל את איום זה. במיוחד אם קיימות מנהרות שכבר עברו לתוך גבולות ישראל. חמאס מתרברב ואנחנו באפס מעשה, אנחנו נתעורר יום אחד ונגלה ששוב המעטנו בחומרתו של האיום. זה יעלה לנו בדם ובצער נורא".

לקריאה נוספת:
מזכ"ל האו"ם על חפירת המנהרות בעזה: "צעד מסוכן וחמור"
הערכה: יותר ממנהרת חמאס אחת חצתה את הגבול לשטח ישראל
למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איש חמאס קורא בקוראן במנהרות מרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמאס פרסם אמש סרטון ובו הוא מאיים בחידוש חפירות מנהרות תקיפה לשטח ישראל. בקמפיין שהחל בימים האחרונים ושמו "ריג'אל אל-אנפאק" (אנשי המנהרות) מוצגות בפני תושבי רצועת עזה טענות בדבר נחיצות המנהרות במלחמה נגד ישראל, במטרה להצדיק את המאמצים המושקעים בהן. במסגרת הקמפיין הופיעו שלל תמונות של לוחמים עם קסדות וציוד מלא בבטן המנהרות, ואף איור המציג ילדים המשחקים על כרי דשא ומתחתם לוחמי בתוך מנהרה עם הכיתוב "למען חייכם - הלכנו בדרך המוות".

לפי גורמים ברצועת עזה, בשנה החולפת נהרגו 12 פעילי חמאס במסגרת עבודות השיקום האינטנסיביות של מנהרות הארגון. הנתון מצביע כמובן על הנכונות להתחזק ולהתעצם אחרי המכה שקיבל הארגון במבצע "צוק איתן". נתון זה אינו כולל, כמובן, את שבעת ההרוגים בקריסת המנהרה בשבוע שעבר, שהובאו ביום שישי האחרון לקבורה. אותה נחישות נראית גם בתוצאות בשטח: יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לתוך ישראל, וסביר שישנן מנהרות שאינן מוכרות וידועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully