וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בסרטון חדש על המנהרות: "נפתיע את האויב בכל עימות עתידי"

שמעון סימן-טוב

31.1.2016 / 11:25

ארגון הטרור מדגיש בסרטון את נחיצות המנהרות במלחמה נגד ישראל ומאיים: "זהו מסר לכופרים מכאן, מתחת למוצביהם המבוצרים". בסוף השבוע דווח בוואלה! NEWS כי ההערכה היא שיותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לישראל

צילום: מתוך אתר חמאס, עריכה: יאיר דניאל

חמאס פרסם אמש (שבת) סרטון ובו הוא מאיים בחידוש חפירות מנהרות תקיפה לשטח ישראל. בקמפיין שהחל בימים האחרונים ושמו "ריג'אל אל-אנפאק" (אנשי המנהרות) מוצגות בפני תושבי רצועת עזה טענות בדבר נחיצות המנהרות במלחמה נגד ישראל, במטרה להצדיק את המאמצים המושקעים בהן. במסגרת הקמפיין הופיעו שלל תמונות של לוחמים עם קסדות וציוד מלא בבטן המנהרות, ואף איור המציג ילדים המשחקים על כרי דשא ומתחתם לוחמי בתוך מנהרה עם הכיתוב "למען חייכם - הלכנו בדרך המוות".

לפי גורמים ברצועת עזה, בשנה החולפת נהרגו 12 פעילי חמאס במסגרת עבודות השיקום האינטנסיביות של מנהרות הארגון. הנתון מצביע כמובן על הנכונות להתחזק ולהתעצם אחרי המכה שקיבל הארגון במבצע "צוק איתן". נתון זה אינו כולל, כמובן, את שבעת ההרוגים בקריסת המנהרה בשבוע שעבר, שהובאו ביום שישי האחרון לקבורה. אותה נחישות נראית גם בתוצאות בשטח: יותר ממנהרה אחת חצתה את הגבול לתוך ישראל, וסביר שישנן מנהרות שאינן מוכרות וידועות.

לקריאה נוספת:
תושבים בעוטף עזה חוששים: שומעים רעשי חפירה מתחת לבתים שלנו
גורמים בפיקוד הדרום: ייתכן שחמאס חופר מנהרות לתוך שטח ישראל
למה חמאס מנסה להצניע את מות לוחמיו בקריסת המנהרה בעזה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחם חמאס קורא בקוראן במנהרות מרצועת עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
לוחם חמאס בתוך אחת ממנהרות הארגון, ינואר 2016. טוויטר, אתר רשמי
משקמים במרץ את מערך המנהרות. לוחמי חמאס/אתר רשמי, טוויטר

בסרטון שפרסם הארגון מוצגת סקירה היסטורית של השימוש במנהרות נגד ישראל. בסרטון, שנפתח בצילומים של אנשי חמאס במנהרה ומתוארך ל-2004, הם נראים מכריזים: "זהו מסר (לכופרים) מכאן, מתחת למוצביהם המבוצרים".

הקריין בסרטון הוסיף כי "המנהרות שימשו נשק אסטרטגי במלחמה נגד האויב, והעניקו אספקה לעמנו במהלך המצור הנפשע". בין היתר, מתייחס הקריין לפיצוץ מוצב "טרמיט" ב-2001 באמצעות מנהרת תופת, לחטיפת גלעד שליט ב-2006 ולשימוש במהלך מבצע "צוק איתן". הוא מוסיף ומציין הרג חיילים באמצעות שימוש ב"מנהרות תקיפה" ומשבח גם את "מנהרות ההגנה" - מנהרות קטנות יותר אשר נועדו בין היתר למגן חלק ממתקני השיגור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למען חייכם - הלכנו בדרך המוות". הקמפיין של חמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף הסרטון, מודה הקריין ל"לוחמים האלמונים העושים לילות כימים בבטן האדמה" בחפירת המנהרות. הוא אף הבטיח כי "המנהרות תשארנה החידה שלא ימצא לה האויב פתרון" ו"תפתיע את האויב בכל עימות עתידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully