וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני על הסערה במפלגתה: הרצוג צודק, אבל הייתי מנסחת את הדברים אחרת

דב גיל-הר

25.1.2016 / 14:00

חברת הכנסת התייחסה לוויכוח בצמרת המחנה הציוני לאחר שהיו"ר יצחק הרצוג אמר כי אין זה הזמן לפתרון שתי המדינות, ואמרה: "יש חזון שנמשיך לקדם, היריבויות לא רלוונטיות". על חוק העמותות: "רוצים שקיפות? אז על כולם". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) התייחסה היום (שני) לסערה שפרצה במפלגתה לאחר שהיו"ר יצחק הרצוג אמר כי על אף שהוא מאמין בפתרון שתי מדינות, זו אינה העת ליישומו. "אני לא אוהבת את הטקסט של הרצוג, כאילו ויתרנו על החזון. אני שותפה לחזון המשותף איתו, שאנחנו מאמינים בו ונמשיך לקדם והוא שונה מהותית ממה שהממשלה מייצרת, והמלים פחות חשובות. זה הבסיס של המחנה הציוני ולכן היריבויות בתוך המפלגה פחות רלוונטיות", אמרה באולפן וואלה! NEWS.

לדבריה, הקו שמובילה מפלגתה מבטיח את עתיד המדינה, בניגוד לפעילותה של ממשלת נתניהו. "כדי לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית ובטוחה עדיף להיפרד מהפלסטינים. צריך לחתור למשא ומתן, וכל עוד אין, צריך לעשות צעדים לכיוון. הדרך הזאת שונה מהותית מדרך הממשלה, שהיא בעד סיפוח, וכל שאר הוויכוחים הם יותר פוליטיים בעיניי. הרצוג שותף לאותה דרך. לכן כל הוויכוחים הפנימיים לא רלוונטיים. מדינה פלסטינית לא תקום בעזה כל עוד חמאס שולט שם. הסכם זאת הדרך המועדפת, ואם אי אפשר, יש צעדים שאפשר לעשות עכשיו".

לקריאה נוספת:
הרצוג ליחימוביץ': "היי, זאת שלי, בואו נעשה שלום" לא יפסיק את הפיגועים
יחימוביץ' נגד הרצוג: "דבריו לנשיא צרפת - פזילה לימין"
התכנית המדינית של הרצוג: "הכפרים הפלסטיניים - מחוץ לירושלים"

ראשי המחנה הציוני יצחק הרצוג וציפי לבני בישיבת סיעה במטה המפלגה, מרץ 2015. ראובן קסטרו
"לא אוהבת את הטקסט של הרצוג". לבני ויו"ר המפלגה/ראובן קסטרו

לבני התייחסה גם לחוק סימון העמותות, שעולה היום בקריאה ראשונה בכנסת. "אני הצעתי הצעת חוק של שקיפות על מדינות וארגונים זרים. אני רוצה לדעת גם מי מממן את 'אם תרצו'. יש הרבה גורמים זרים שמעורבים ותורמים, אז עדיף לא לדבר בשם שקיפות - אם אתה לא מוכן להחיל אותה על כולם.

"בוא ניקח מקרה שבה ממשלת גרמניה, שתורמת צוללות וששר החוץ שלה מגן עלינו עכשיו. הוא יודע היום שמסמנים כל תרומה שלהם לארגונים של איכות סביבה או ניצולי שואה. מה זה עושה לנו? האם אנחנו מעבירים להם מסר שהם משתפי פעולה עם האויב? החוק גורם לשנאה פנימית בישראל ואין בו שום תועלת. רוצים שקיפות? על כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כניסת מתיישבים בחברון לשני בתים חדשים שנרכשו בעיר. תצפית TPS
המתנחלים "צפצפו על החוק". פינוי בתי המריבה בחברון/תצפית TPS

על פינוי מבני המריבה בחברון, שאליהם נכנסו 20 משפחות מתנחלים, אמרה לבני כי שר הביטחון פעל כנדרש. "הוועדה היא ניסיון לעקוף את שר הביטחון. לקנות דירה בלב חברון זה לא כמו לקנות בתל אביב. הם התפרצו לדירה וצפצפו על החוק. ויש גם עניין של ביטחון. אם היו עניינים ביטחוניים שהיו מסכנים את חייהם? מי היה שומר עליהם, ההסכם הקואליציוני עם הבית היהודי?

"על כל אכלוס יש שני שיקולים: שאלה חוקית ושאלה ביטחונית. שר הביטחון אמון על הביטחון והוא יצטרך לשקול את שיקולי הביטחון סביב הדירות הספציפיות האלה. באופן חוקי, האחריות מוטלת על כתפיו של שר הביטחון, גם אם יהיו עשר ועדות. עם כל הכבוד לשאיפה של בנט, האחריות מונחת על כתפו של יעלון, והוא זה שצריך לקבוע - לא קבוצה פרטית שבאה להתריס ולעשות פרובוקציות. הבעיה היא בממשלה שאין בעל בית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully