וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' נגד הרצוג: "דבריו לנשיא צרפת - פזילה לימין"

24.1.2016 / 9:13

חברת הכנסת מהמחנה הציוני התייחסה לפגישתו של יו"ר מפלגתה עם הולנד בפריז, ואמרה כי דבריו על כך שחזון שתי המדינות לא יוכל להתממש כעת שגויים. לדבריה, "עלינו להציג חלופה ברורה ולא מגומגמת"

עריכה: שניר דבוש

(יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הציג את תכניתו המדינית)

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה ציוני) יצאה הבוקר (ראשון) נגד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ואמרה כי דבריו לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שגויים ועומדים בסתירה לערכי תנועת העבודה בדבר פתרון שתי המדינות. יחימוביץ' אמרה כי בדבריו של הרצוג יש "פזילה לימין", וציינה כי על האופוזיציה להציג חלופה "ברורה ולא מגומגמת" לממשלת הימין.

הרצוג נפגש ביום שישי האחרון עם הולנד ועם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, בארמון האליזה שבפריז. בשיחתם, התייחס יו"ר האופוזיציה לחזון המדיני שלו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ואמר כי פתרון שתי המדינות לא יכול להתממש כעת, היות ש"השנאה וההסתה בקרב הפלסטינים גדולה מדי, העוינות בין העמים וחוסר היכולת של המנהיגים מונעים זאת".

לקריאה נוספת:
התכנית המדינית של הרצוג: "הכפרים הפלסטיניים - מחוץ לירושלים"
הרצוג: "דבריה של שרת החוץ השבדית נותנים רוח גבית לטרור"
הרצוג על דברי נתניהו בזירת הפיגוע: "עשה סיבוב פוליטי בדיזנגוף"

ח"כ שלי יחימוביץ' בבית סוקולוב לאחר ההכרזה על תוצאות הבחירות למפלגת העבודה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"עלינו להציג חלופה של הידברות מדינית". יחימוביץ'/ראובן קסטרו

לדברי יחימוביץ', "מול קואליציה שנגררת ביערותיה בידי סמוטריץ' וחזן, חובה על 'העבודה' להציב חלופה של הידברות מדינית, ולא לוותר עליה בטענה הימנית השגורה שאין עם מי לדבר". עוד הוסיפה יחימוביץ' כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמנם אינו "חובב ציון", אך הדגישה כי ייתכן שמדובר "בהזדמנות האחרונה לדבר עם מנהיג פלסטיני חילוני ופרגמטי, ואסור להחמיץ הזדמנות כזו ולשחק לידיו של נתניהו".

בפגישה שנערכה בצרפת ביום שישי, הציג הרצוג לנשיא צרפת את עקרונות תכנית ההפרדה שלו. בין היתר, הוסיף הרצוג כי "לא יכולה לקום עכשיו מדינה פלסטינית כי לפלסטינים אין כרגע הנהגה השולטת בכל השטח ויכולה להוביל מהלך כזה. קודם צריך לייצר הפרדה בין הישראלים לפלסטינים, בזה צריכים להיות מושקעים כל הכוחות האפשריים. כרגע אי-ההפרדה מגבירה את החיכוך והשנאה בין שני העמים באופן שמסכל כל סיכוי להסדר".

יצחק הרצוג עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. ארז ליכטפלד, מערכת וואלה! NEWS
"לא יכולה לקום עכשיו מדינה פלסטינית". הרצוג והולנד ביום שישי/מערכת וואלה! NEWS, ארז ליכטפלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully