וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "דבריה של שרת החוץ השבדית נותנים רוח גבית לטרור"

יו"ר האופוזיציה תקף את מרגוט וולסטרום, שקראה לחקור את מקרי המוות של פלסטינים בידי כוחות הביטחון הישראליים: "מעניין שלא הגיבה כך כששוטרי פריז הרגו טרוריסטים". ליברמן: "צריך לקוות שלא תצטרף פיזית למחבלים"

עריכה: ניר חן

(צבי מזאל, לשעבר שגריר ישראל בשבדיה, על התבטאותה הקודמת של וולסטרום על ישראל)

באופוזיציה דחו אתמול (שלישי) בתוקף את דבריה של שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום, שקראה לחקור את כוחות הביטחון בישראל על הרג פלסטינים שביצעו פיגועים או היו חשודים בפעילות טרור. "הצהרתה של שרת החוץ של שבדיה נותנת רוח גבית לטרור", תקף יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, חבר הכנסת יצחק הרצוג.

לדבריו, הצהרותיה של וולסטרום פוגעות בניסיונות להביא את הצדדים לשולחן המשא ומתן. "כל הצהרה כזאת מרחיקה את האזור כולו צעד אחד נוסף מההיפרדות בינינו לבין הפלסטינים, ומסייעת לגורמים הרצחניים שעושים הכול כדי להרוס את הסיכוי להגיע לכך. מעניין ששבדיה לא הגיבה תגובה דומה כששוטרי פריז הרגו את הטרוריסטים, כפי שהיו צריכים. ומעניין איך שבדיה תגיב כשהטרוריסטים יבצעו פיגועים על אדמתה. האם גם אז היא תדרוש ללטף להם את הראש בגלל שהייתה להם ילדות קשה?", כתב הרצוג בעמוד הפייסבוק שלו.

לקריאה נוספת:
ראש ממשלת שבדיה: "פיגוע דקירה אינו מוגדר כטרור"
שרת החוץ השבדית: "ישראל מוציאה להורג פלסטינים ללא משפט"
שרת החוץ שבדית קשרה בין הפיגועים בפריז לסכסוך הפלסטיני, השגריר ננזף

שרת החוץ של שבדיה, מרגוט וולסטרום. אי-פי, AP
"מעניין שלא הגיבה כך כששוטרי פריז הרגו את המחבלים". וולסטרום/AP, אי-פי

עמיתתו לסיעה, ח"כ ציפי לבני, הביעה עמדה דומה. "לא נקבל כל השוואה בין כוחות הביטחון שלנו, שפועלים נגד הטרור, לטרוריסטים. לישראל יש צבא מוסרי ומערכת משפט חזקה, לכן אין מצב שנקבל ששבדיה או כל מדינה אחרת תתערב בהליכים הפנימיים שלנו", אמרה בהרצאה לתכנית לדיפלומטיה באוניברסיטת תל אביב.

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, השתמש במלים קשות יותר. "הדבר היחיד ששרת החוץ של שבדיה לא עשתה עדיין הוא להצטרף פיזית למחבלים הפלסטינים ולדקור יהודים. לאור התנהלותה עד עכשיו, צריך לקוות מאד שזה גם לא יקרה".

דבריה של וולסטרום מגיעים על רקע טענות מצד ארגוני זכויות אדם, כמו גם מצד האו"ם וממשלות ארצות הברית וחלק ממדינות האיחוד האירופי, בדבר שימוש בכוח מופרז על ידי כוחות הביטחון הישראליים נגד פלסטינים. מדובר בנדבך נוסף במשבר ביחסים בין ירושלים לשטוקהולם מאז תחילת כהונתה של ממשלת המרכז-שמאל בשנת 2014, ששיאו ההכרה השבדית במדינה הפלסטינית.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לדבריה של השרה השבדית: "בהצהרותיה חסרות האחריות וההזויות, שרת החוץ השבדית נותנת רוח גבית לטרור ובכך מעודדת אלימות".

(עדכון ראשון: 21:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully