וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג על דברי נתניהו בזירת הפיגוע: "עשה סיבוב פוליטי בדיזנגוף"

דב גיל-הר

3.1.2016 / 12:20

יו"ר האופוזיציה הגיב בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על האמירות שהשמיע ראש הממשלה בתל אביב על ערביי ישראל וטען כי נאומו היה "מסית". לדבריו, "אין לו תשובה או מענה - אז הוא חוזר להאשמות. 2016 תהיה שנת המהפך"

עריכה: ניר חן

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב הבוקר (ראשון) באולפן וואלה! NEWS לדברים שנשא אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הרצוג חלק על דבריו של ראש הממשלה והדגיש כי "אין לו תשובה או מענה, וכשאין לו מענה - הוא חוזר לימי קו חמש, ולרטוריקה מאשימה".

בהתייחסותו לדבריו של נתניהו, אמר הרצוג כי "הוא עשה סיבוב פוליטי בדיזנגוף" וש"הנאום היה מסית". לדבריו, "האזרחים הם אלה שקיבלו בימים האחרונים אחריות. לא צריך מנהיג דוגמן, צריך מנהיג שמקבל החלטות. אתה יכול לייצר קואליציה אזורית שתתמודד עם ההסתה האיסלאמיסטית. לא צריך איש שמחלק ציונים, אלא מנהיג שמתמודד עם טרור היחידים".

הוא סיפר כי הגיע לנחם את משפחות שני ההרוגים בפיגוע בתל אביב. "נתניהו מטפטף הסתה ושנאה כלפי מגזרים בחברה הישראלית", אמר והמשיך: "צריך לבנות אמון. כמו שאסור להאשים את המתנחלים על מה שקרה בדומא, אין להאשים את ערביי ישראל על הפיגוע בשישי".

לקריאה נוספת:
הטרור החדש מבית היוצר של דאעש: הירי בת"א לא חלק מגל הטרור
ליברמן: "מוחו של המחבל נשטף בהסתה של הרשות, שנתניהו מעביר לה כסף"
פצצה מתקתקת על אש קטנה: המעורבות הגוברת של ערביי ישראל בטרור

הרצוג באולפן. ראובן קסטרו
"אבנה מחנה ציוני עוד יותר חזק". הרצוג באולפן וואלה! NEWS/ראובן קסטרו

יו"ר האופוזיציה הדגיש כי הפיגוע בבר "סימטא", שבו נרצחו שני בני אדם ונפצעו שבעה, הוא "פיגוע חמור מאוד", אך הבהיר כי "יש להתמודד איתו ככל פיגוע". "אי אפשר להגיד שכל ערביי ישראל, חמישית מתושבי המדינה, אשמים. נמאס מהרטוריקה הזו. הוא כינס מסיבת עיתונאים בעבר עם השר אהרונוביץ' ולא קרה מאז כלום. מה הוא עשה מאז?", שאל.

לדבריו, "אני משוכנע שבשנה הקרובה יהיו בחירות. הישראלים איבדו אמון בתחושת הביטחון. העם שלנו מתפקד בצורה מרשימה והגיבורים הם אזרחי ישראל, שהתאימו את עצמם לנסיבות". הרצוג הדגיש את הצורך להיפרד מהפלסטינים ולאמץ תפיסה ביטחונית שונה מזו שקיימת כעת בשלטון. "אני משוכנע ששנת 2016 תהיה שנת המהפך הפוליטי. הקואליציה הזו היא של 61 ויש בה מרכיבים שכבר נמאס להם. זו קואליציה שמביאה את ישראל על עברי פי פחת. מאכילים את האזרחים בשנאה והסתה כלפי האחר".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בזירת פיגוע הירי בתל אביב. 2 בינואר 2016. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"מה הוא עשה מאז?". נתניהו בזירת הפיגוע, אמש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

הרצוג הבטיח להגדיל את מפלגתו ולהציג אלטרנטיבה, זאת כדי למנוע את המאבקים הפנימיים בישראל. "אני אבנה מחנה ציוני עוד יותר גדול בבחירות הבאות", הסביר. "המדינה הולכת למקום רע. היא הולכת לעימות פנימי בין האזרחים. ראש הממשלה מלבה עימות, הזרה, התנשאות והסתה".

יו"ר המחנה הציוני דיבר גם על ההתקדמות בפרשת רצח משפחת דוואבשה בדומא, שבה הוגשו כתבי אישום הבוקר, וגיבה את התנהלות ראש הממשלה. לדבריו, "אני מגבה אותו כשהוא עושה דברים נכונים, כמו במקרה זה. המחתרת הזאת יכולה להצית בעירה בכל המזרח התיכון. הזדהיתי עם דבריו נפתלי בנט למחנה שלו, אני מתנגד לכל קיצוניות משני הצדדים. צריך לפרק את המחתרת היהודית הזאת כמו שצריך לפרק את ארגוני הטרור".

שוטרים סורקים אחר המחבל לאחר הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. 1 בינואר 2016. יותם רונן
"יש לטפל בפיגוע הזה ככל פיגוע". שוטר סורק אחר המחבל בתל אביב, שלשום/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully