וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג ליחימוביץ': "היי, זאת שלי, בואו נעשה שלום" לא יפסיק את הפיגועים

25.1.2016 / 0:34

יו"ר המחנה הציוני ענה לביקורת שהופנתה נגדו מצד חברתו למפלגה בפוסט חריג שפרסם נגדה בעמוד הפייסבוק שלו. "אני לא אתן לאף אחד לגרור את המפלגה לקיצוניות", כתב. יחימוביץ' עשויה להתמודד מולו על ראשות המפלגה בפריימריז

עריכה: שניר דבוש

מחריף העימות בין יו"ר מפלגת העבודה יצחק הרצוג לבין קודמתו בתפקיד שלי יחימוביץ'. הרצוג פרסם אמש (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו פוסט חריף ויוצא דופן שתוקף חזיתית את יחימוביץ'. בתגובה להודעה שפרסמה יחימוביץ' אתמול בבוקר, ובה ביקרה את הדברים שאמר הרצוג בפגישתו עם נשיא צרפת פרסואה הולנד, לפיהם חזון שתי המדינות לא יכול להתממש כעת, כתב הרצוג: "מה את חושבת, שלי, שאם מחר תגידי לפלסטינים 'היי, זאת שלי, בואו נעשה שלום' הם יקפצו וילחצו את ידך בחום ויניחו את סכיניהם? הרי את בעצמך לא מאמינה בזה. הכול דיבורים". הרצוג עקץ את יחימוביץ' ברומזו לתכנית הרדיו אותה הנחתה יחימוביץ' טרם כניסתה לפוליטיקה.

יחימוביץ' טענה מוקדם יותר כי דבריו בסוף השבוע לנשיא צרפת, פרנסואה הולנד, לפיהם פתרון שתי המדינות לא יכול להתממש כעת שגויים ועומדים בסתירה לערכי תנועת העבודה. יחימוביץ' אמרה כי בדבריו של הרצוג יש "פזילה לימין", וציינה כי על האופוזיציה להציג חלופה "ברורה ולא מגומגמת" לממשלת הימין.

לדברי הרצוג, "אמרתי זאת מראש: ידעתי שברגע שאציג את תכנית ההיפרדות מהפלסטינים, יקפצו עליי משמאל ומימין ויתקפו אותי. כך בדיוק קרה. שלי בחרה לתקוף אותי בפראות". הוא המשיך בקו הלוחמני והוסיף: "אנחנו המפלגה של דוד בן גוריון ויצחק רבין. המפלגה שתמיד, לאורך כל שנותיה היתה מרכזית. לא ימין קיצוני ולא שמאל קיצוני. אני לא אתן לאף אחד, חוזר, לאף אחד, לגרור את המפלגה לאחד הקצוות האלה. אנחנו לא ימין קיצוני ואנחנו לא מרצ. אביא את זה להכרעת הוועידה בקרוב, והכרעת הוועידה תחייב את החברות והחברים כולם".

לקריאה נוספת:
תם המשבר: נתניהו ובנט סיכמו על ערוץ פתוח לתיאום פעולות בהתנחלויות
"למה אין Uber בישראל?": נתניהו וכץ החליפו מהלומות בישיבת הממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעלים הילוך. הרצוג ויחימוביץ'/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול בבוקר פרסמה יחימוביץ' הודעה שבה ביקרה את דבריו של הרצוג בפגישה עם נשיא צרפת, וכתבה כי "דבריו של הרצוג לנשיא הולנד הם שגויים, יש בהם משום פזילה לימין והם עומדים בסתירה לערכי תנועת העבודה בדבר פתרון שתי המדינות". לדברי יחימוביץ', "מול קואליציה שנגררת בשערותיה בידי סמוטריץ' וחזן חובה על העבודה להציב חלופה של הידברות מדינית ולא לוותר עליה בטענה הימנית השגורה שאין עם מי לדבר. אבו מאזן אמנם אינו חובב ציון אבל יתכן שזו הזדמנות אחרונה לדבר עם מנהיג פלסטיני חילוני ופרגמטי ואסור להחמיץ הזדמנות כזאת ולשחק לידיו של נתניהו. על האופוזיציה להציג חלופה ברורה ולא מגמגמת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הפוסט של הרצוג, אמש:

מדובר בעימות פומבי יוצא דופן, לאחר שבחודשים האחרונים השניים נמנעו כמעט לחלוטין מלתקוף האחד את השנייה, וגורמים במפלגה אף העריכו כי הם מתואמים ביניהם בכל הנוגע לקביעת מועד לפריימריז לראשות מפלגה בתאריך שיהיה נוח לשניהם. שמה של יחימוביץ' הוזכר כמי שצפויה להתמודד שוב על ראשות מפלגת העבודה מול הרצוג, בתאריך שטרם נקבע.

(עדכון ראשון: 19:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully