וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למה אין Uber בישראל?": נתניהו וכץ החליפו מהלומות בישיבת הממשלה

24.1.2016 / 15:26

עימות חריג ניצת בין ראש הממשלה שפנה לשר התחבורה בנוגע להפעלת חברת המוניות בישראל. נתניהו אמר לכץ ש"צריך תחרות". כץ ענה: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת דאבוס, 21 בינואר 2016. רויטרס
נתניהו בדאבוס, שם נפגש עם מנכ"ל חברת "אובר"/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ נקלעו לעימות חריף היום (ראשון) בישיבת הממשלה. הוויכוח בין השניים עסק בתחרות בענף המוניות, כשכץ הסביר לנתניהו על הבעיות הביטחוניות שבהפעלת חברת ההסעות Uber בישראל. נתניהו, מצדו, סיפר כי שוחח עם מנכ"ל החברה בדאבוס, ושר התחבורה עקץ אותו בטענה שהוא דואג לאזרחים - ולא לטייקונים זרים.

חברת Uber אמנם פועלת בישראל במתכונת של תחנת מוניות, אולם ברחבי העולם היא מושתתת על נהגים פרטיים שמציעים את עצמם להסעות בתשלום. "ישראל, צריך תחרות. פגשתי את מנכ"ל אובר בדאבוס", אמר נתניהו. כץ דחה את הדברים בתוקף: "לי אתה אומר את זה? אני, שפותח את השמיים לתחרות, אחרי שמיים פתוחים ורפורמת הנמלים? אין לי בעיה עם 'אובר', רק שיפעלו במסגרת החוק. יש עם זה הרבה בעיות בטיחותיות. מה יקרה אם יחטפו נוסע? אם אתה רוצה - קח את זה לטיפולך". נתניהו השיב: "אולי באמת אקח". ראש הממשלה המשיך בשלו: "צריך להוזיל את המחירים". ולכך ענה כץ כי "המחיר מפוקח". "בדיוק", הדגיש נתניהו, "אני לא מדבר פיקוח אלא על הוזלת מחירים".

כץ רטן ושאל: "אתה לא מצוי בניגוד עניינים?", בהתייחסו לקשר שיש בין עורך הדין של משפחת נתניהו ומקורבו עו"ד דוד שמרון לבית חברת רכבות. "לא, אל תדאג", אמר נתניהו. לאחר מכן, עקץ אותו שר התחבורה ואמר: "תפקידי הוא לא לדאוג לאילי הון זרים, אלא לאזרחי מדינת ישראל. תחרות צריכה הוגנת ומועילה, קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק". לדברי גורמים שנכחו בחדר, בנקודה הזו השתררה דממה סביב שולחן הממשלה.

השר ישראך כץ עם רוה"מ בנימין נתניהו בסיור מוסק מעל הגבול עם ירדן, ספטמבר 2015. ראובן קסטרו
"קידמתי רפורמות לטובת אזרחי ישראל מול הגופים החזקים ביותר במשק". כץ/ראובן קסטרו

היריבות הפוליטית ואף המתיחות בין כץ לנתניהו שוררת זה כמה חודשים. דוגמה לכך היא החלטתו של כץ, בעת היותו יו"ר מזכירות הליכוד, למנות יועץ משפטי נוסף שייתן חוות דעת לליכוד בטענה שהיועץ הנוכחי אבי הלוי הוא עושה דברו של נתניהו. כץ גם תמך יחד עם גדעון סער במועמדותו של השר חיים כץ לתפקיד יו"ר מרכז הליכוד, במה שהתפרש על ידי נתניהו כצעד שנועד לאתגר את מנהיגותו. במקרה אחר, כאשר הכריז נתניהו על הפריימריז, הודיע כץ כי הוא מתנגד למהלך וש"הפריימריז ייערכו במועדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully