וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחיפות, משטרה וקריאות "דיקטטור" בכינוס מפלגת העבודה

1.2.2016 / 0:26

כוונתו של יו"ר המפלגה לדחות את הבחירות למזכ"לות עוררה את חמתם של פעילים, ובראשם מזכיר סניף כפר שלם של המפלגה, אמנון זילברמן. הניסיונות להשתיק את המחאה הובילו לאלימות ולחילופי האשמות בין הפעילים להרצוג והמזכ"ל המכהן, חיליק בר

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

מהומה אירעה אמש (ראשון) בכינוס של מפלגת העבודה בחולון, שכללה קריאות לראש המפלגה יצחק הרצוג "דיקטטור", דחיפות ואף הזמנת משטרה. כמה מפעילי המפלגה, בהובלת מזכיר סניף כפר שלם של המפלגה, אמנון זילברמן, הקימו קול זעקה נגד כוונתו של הרצוג לדחות את הבחירות לתפקיד מזכ"ל המפלגה למועד לא ידוע. בשלב זה התפתחה במקום המולה, בעוד כמה מאנשי הרצוג ניסו להשתיק את המחאה. פעילי כל צד החלו לדחוף זה את זה ובמקום נשמעו חילופי האשמות בין הקהל לבין הרצוג והמזכ"ל הנוכחי, חיליק בר, שהיו על דוכן הנואמים. בסופה של התקרית הוזמנה המשטרה אך הפעילים יצאו בכוחות עצמם מהאירוע.

ההתגוששות התרחשה במהלך אירוע "מעגלים מתרחבים", שאותו יזמה חברת הכנסת מיכל בירן במטרה לחבר את מפלגת העבודה "לכל אזורי הארץ". הרצוג דוחה את הבחירות לתפקיד מזכ"ל המפלגה כבר יותר משנתיים, והדבר הוביל לתסיסה בשטח המפלגתי, עד כדי כך שגם זילברמן, שנחשב לתומך מובהק של הרצוג ומעוניין להתמודד לתפקיד, מאס בדחיות החוזרות ונשנות.

ראש המפלגה ניסה תחילה ללגלג על המוחים, ואמר: "ממש מפלגת העבודה במיטבה, עתירות על המזכ"ל". הוא הוסיף עוד עקיצה לעבר זילברמן: "הפרויקט הזה הוא לטובת כל אלה שלא הכירו אותנו ורוצים להשתכנע שאנחנו לא רק חבורה של עסקנים. כדי לנצח מפלגת העבודה צריכה לבוא עם משנה חברתית ומדינית ולא להתעסק בעצמה". אמירות אלה זכו למחיאות כפיים על ידי הקהל.

עוד בוואלה! NEWS:
"הממשלה מתמהמהת – ואנחנו נשלם": בעוטף מתקשים להירגע לנוכח האיומים
מחקר מטריד: תחלואה גבוהה בסרטן ותינוקות עם היקפי ראש קטנים בחיפה
הממשלה אישרה את מינויו הקבוע של נתניהו לתפקיד שר הכלכלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרצוג מנסה להמשיך בנאומו בזמן שהפעילים צועקים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המזכ"ל בר עלה גם הוא לדוכן והתעמת עם זילברמן ואנשיו: "שלמות הבית הזה יותר חשובה מכל אדם פרטי. תתבייש לך". בר הורה להוציאו מהכינוס. "אנחנו גאים להיות חברים בבית הזה ולא ניתן לאף אחד ולמי שמדליפים הקלטות לתקשורת לפגוע בבית הזה, תתבייש לך". בקהל נשמעו גם צעקות "חיליק, תתפטר". בר כינה את זילברמן ופעיליו "ליכודניקים שהתפרצו הנה ובאו להפריע", והוסיף לעברו: "המשטרה בדרך, אתה לא תהיה מזכ"ל, את זה אני מבטיח לך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

זילברמן מסר לוואלה! NEWS לאחר התקרית: "כל מי שלא הבין שהמזכ"ל המתפטר הסדרתי ויו"ר המפלגה הם האחראים הישירים לחוסר המעש הפנימי במפלגה, ולירידה המטורפת בסקרים, הבין את זה היום בוועידה כשראה כיצד קבוצה של חברי מפלגה הביעה באופן דמוקרטי את מחאתה על הדיקטטורה של המנגנון".

לדבריו, "התשובה למחאה המוצדקת הייתה אלימות של מאבטחים והאשמות אישיות נגד פעילים שבמשך עשר שנים בונים גשרים במעוזי הליכוד מתוך אמונה אמיתית ברעיון הסוציאל-דמוקרטי. אבל כנראה שהם מהצבע הלא נכון ומהצד הלא נכון של העיר, אז מותר להטיח בהם שקרים. לא זכור לי שכשחברי החוג הדמוקרטי עשו דבר דומה בוועידה הקודמת הופעלה נגדם אלימות.

יצחק (בוז'י) הרצוג וח"כ חיליק בר בחמ"ל ממנו ינוהל הפריימריז של מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
"שלמות הבית הזה יותר חשובה מכל אדם פרטי". חיליק בר לצד הרצוג/ראובן קסטרו

זילברמן הוסיף כי "חיליק נדבק לכיסא לאחר שמונה על ידי פואד בלי בחירות. תפקידו לייצג את פעילי השטח וליצור איזון בין היו"ר לחברי המפלגה. הוא מועל בתפקידו. אני קורא למזכ"ל חיליק בר להתפטר ולקבוע לוחות זמנים לבחירות. מספיק עם הקומבינות".

בר מסר לאחר האירוע: "מדובר בהתנהגות פרועה של פעיל מפלגה שכפי שנמסר לי הגיע מגובה בפעילי ימין על מנת לפוצץ ולהפריע באופן חמור ומביש לאירוע של המחנה הציוני זאת כדי לפגוע במפלגה, בעומד בראשה ובאירוע. לשמחתי האירוע המשיך באנרגיות רבות".

(עדכון ראשון: 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully