וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרסקות המטוס הרוסי: "טכנאי מצרי הטמין פצצה שקיבל מדאעש"

29.1.2016 / 13:05

גורמים המעורים בפרטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי על פי החשד, דאעש העביר את הפצצה לטכנאי בחברת התעופה הלאומית "איג'יפט-אייר", לאחר שנודע לו כי בן דודו התגייס לשורות הארגון. "הוא התבקש לא לשאול שאלות ולהעלות את הפצצה למטוס"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

טכנאי של חברת התעופה המצרית "איג'יפט-אייר", שבן דודו הצטרף לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, חשוד כי שתל את הפצצה על מטוס הנוסעים הרוסי שהתרסק בחצי האי סיני בסוף אוקטובר האחרון – כך דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" מפי מקורות המעורים בפרטים. עד כה הודיעו הרשויות במצרים כי לא נמצאה אף ראייה לכך שהמטוס - שהמריא מנמל התעופה בשארם א-שייח כשעליו 224 נוסעים ואנשי צוות - הופל בידי דאעש, על אף שמקורות רוסיים ומערביים, כמו גם ארגון דאעש עצמו, טענו שהארגון הקיצוני אחראי להפלה.

המקורות ציינו כי נוסף על הטכנאי נעצרו גם שני שוטרים האחראים על ביטחון נמל התעופה ואדם האחראי על הכבודה בנמל, החשודים כי סייעו לו בשתילת הפצצה במטוס.

עוד כתבות בנושא:
מצרים מתעקשת: התרסקות המטוס הרוסי – לא פיגוע טרור
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני
רוסיה הודיעה רשמית: התרסקות המטוס בסיני - פעולת טרור

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
שברי המטוס הרוסי בחצי האי סיני, אוקטובר האחרון/AP

"לאחר שנודע לדאעש כי לאחד מלוחמיו יש קרוב משפחה שעובד בנמל התעופה, הוא שלח את הפצצה לאותו האדם בתוך תיק", אמר אחד הגורמים לרויטרס. "הוא התבקש לא לשאול שאלות ולעלות את הפצצה למטוס". לדבריו, בן הדוד הצטרף לדאעש לפני כשנה וחצי. בתמונות שפרסם דאעש במגזין האינטרנטי שלו "דאביק" הוצגה תמונה של הפצצה שלכאורה הוטמנה במטוס, המורכבת מפחית "שוופס", לצד חומר נפץ ומרעום.

גורם נוסף העניק מידע על העצורים הנוספים, ואמר: "שני שוטרים חשודים בהעלמת עין מהמבצע של דאעש בנקודות הבידוק הביטחונית בנמל התעופה. עם זאת, ישנה אפשרות כי הם לא היו מודעים למקרה ועשו את עבודתם באופן בלתי-ראוי". המקורות ציינו כי החשודים טרם הועמדו לדין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015. "דאביק", צילום מסך
התמונות שהציג דאעש שבהם נראית הפצצה שלכאורה הותמנה במטוס/צילום מסך, "דאביק"

גורם ביטחוני בכיר העובד בחרת התעופה המצרית הכחיש כי אחד העובדים נעצר או חשוד במעשים מסוג זה. לדבריו, המשטרה חקרה את כל עובדי החברה בנמל התעופה, אך לא מצאה כל ראייה הקושרת אותם לאירוע. כמו כן הוא טען כי המשטרה בחנה את קשריהם המשפחתיים של העובדים, אך לא מצאה כל דבר יוצא דופן. "כל עובד שמראה אהדה לארגון ריצוני מנוע מלעבוד בכל נמל תעופה במצרים", אמר.

גורם ממשרד הפנים במדינה אמר גם הוא כי לא בוצעו מעצרים בנוגע להפלת המטוס. "אנו ממתינים לתוצאות ועדת החקירה".

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
"העובד התסקש לשתול את הפצצה ולא לשאול שאלות". שרידי המטוס/AP

לאחרונה נשמעו סברות לכך שמצרים נמנעת מלהצהיר כי המטוס אכן הופל באמצעות פצצה, מתוך חשש לפגיעה באתרי התיירות המצריים המהווים חלק מרכזי בכלכלת המדינה. כמו כן, הכרזה כזו שויה להציב את מצרים בפני דרישה של משפחות הקורבנות לפיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully