וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים מתעקשת: התרסקות המטוס הרוסי – לא פיגוע טרור

על פי הדוח הראשוני של ועדת החקירה על הפלת המטוס בחצי האי סיני בסוף חודש אוקטובר, "לא נמצאו ראיות לפעולת טרור או מעשה פלילי אחר". אלא שרוסיה ודאעש הם רק חלק ממי שישמח לחלוק על ההערכה של קהיר, החוששת מפגיעה בתיירות

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

מצרים הודיעה היום (שני) כי השלימה דוח ראשוני על התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני בסוף חודש אוקטובר האחרון, ולפיו "לא נמצאו ראיות לכך שפעולת טרור או מעשה פלילי אחר גרמו להתרסקות". זאת למרות שההערכה הרוסית – כמו גם של מדינות רבות אחרות בעולם – היא כי מדובר בפיגוע טרור. ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אף קיבל אחריות על המעשה ומסר מידע על האופן שבו בוצעה הפעולה.

מטוס ה"איירבאס A321" של חברת "מטרוג'ט" היה בדרכו משארם א-שייח לסנט פטרסבורג, וכל 224 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליו נספו בהתרסקות. המצרים התעקשו כי לא מדובר בפעילות טרור, בניסיון למתן את הפגיעה הקשה בתעשיית התיירות בחצי האי.

עוד בוואלה! NEWS:
מסוריה, מירדן וממצרים: כך תיראה המלחמה בין צה"ל לדאעש
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני
רוסיה הודיעה רשמית: התרסקות המטוס בסיני - פעולת טרור

שברי המטוס הרוסי שהתרסק בסיני, נובמבר 2015. AP
דאעש קיבל אחריות. שברי המטוס בסיני/AP

תמונה של מטען הנפץ שלטענת דאעש הביא להתרסקות המטוס הרוסי פורסמה לפני כחודש בגיליון החדש של כתב העת של הארגון, "דאביק". בתמונה שפורסמה נראית חבית משקה קל, שוופס גולד, לצד חומר נפץ ומרעום. בתמונה נוספת שפורסמה, נראים דרכונים של כמה אזרחים רוסים אשר לדברי הארגון נהרגו בהתרסקות המטוס.

"דרכונים של הצלבנים המתים, שלוחמי הקודש השיגו", נכתב לצד התמונה. בכתבה תחת הכותרת "מבחר המבצעים הצבאיים של המדינה האיסלאמית", נטען: "חיילי החליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל שמי סיני, ועליו יותר מ-220 צלבנים רוסים, שכולם נהרגו, השבח לאל".

מטרת הפעולה, לטענת הארגון, הייתה "להראות לרוסים ולכל בעלי בריתם כי הם לא יהיו בטוחים על הקרקע ובאוויר, כל עוד הם הורגים עשרות בני אדם כל יום בארצות השאם (סוריה) במתקפות האוויריות שלהם. כפי שהם הורגים, הם גם ייהרגו". עוד נטען כי ההחלטה על ביצוע הפעולה הגיעה לאחר תחילת המבצע האווירי הרוסי נגד הארגון בסוריה, "ולאחר שנתגלתה פרצה ביטחונית בשדה התעופה הבינלאומי בשארם א-שייח". עם זאת, לא נמסרו פרטים נוספים על אופייה של אותה פרצה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015. "דאביק", צילום מסך
מטען הנפץ שהוטמן על המטוס/צילום מסך, "דאביק"

המטרה המקורית, כך נטען, הייתה מטוס של אחת מהמדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, אולם שונתה למטוס רוסי לאחר תחילת התקיפות הרוסיות. לאחר שהארגון קיבל אחריות על הפלת המטוס, נמסר כי דאעש "יחשוף בזמן המתאים" את האופן שבו הצליח לעשות זאת.

יום קודם לכן, הודיע נשיא רוסיה ולדימיר פוטין באופן רשמי כי התרסקות המטוס בחצי האי סיני הייתה כתוצאה ממעשה טרור. פוטין הורה לכוחות המיוחדים בארצו להתמקד במציאת האחראים להתרסקות. הודעה זו הגיעה לאחר שהסוכנות הרוסית לביטחון פדרלי (FSB) אישרה כי נמצאו שרידי חומר נפץ בשברי המטוס. נשיא רוסיה הוסיף כי "רצח אנשינו בסיני נמנה עם מעשי הטרור הקטלניים ביותר. לא ננגב את הדמעות מנשמתנו ומלבנו. זה יישאר איתנו לתמיד, אבל לא ימנע מאיתנו למצוא ולהעניש את האחראים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully