וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יש עתיד שבה להתחזק עם 18 מנדטים, נתניהו שומר על כוחו

28.1.2016 / 19:20

בעוד מפלגתו של יאיר לפיד כמעט משחזרת את ההישג מהבחירות הקודמות, המחנה הציוני מאבדת שישה מנדטים ונאלצת לחלוק עמה את תואר המפלגה הגדולה באופוזיציה. בליכוד נשארים בשלטון עם 30 מנדטים – ההישג לו זכו בבחירות האחרונות, ובישראל ביתנו ניכרת התאוששות משמעותית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחד מתחזק, השני נחלש - ושניהם מקבלים 18 מנדטים. הרצוג/מערכת וואלה!, צילום מסך

לו הבחירות היו נערכות היום (חמישי), היתה מפלגת יש עתיד זוכה ב-18 מנדטים – כך עולה מסקר "רדיו ללא הפסקה" שנערך על ידי מכון "מאגר מוחות" בראשות פרופסור יצחק כץ. מדובר במספר דומה ל-19 המנדטים שקיבלה בכנסת ה-18 וזינוק ביחס ל-11 המנדטים שקיבלה בכנסת הנוכחית.

לעומת יאיר לפיד, המפלגה הגדולה יותר באופוזיציה הנוכחית – המחנה הציוני – מאבדת שישה מנדטים וזוכה ל-18 בלבד. עם זאת, מפלגת הקואליציה כולנו היא שאיבדה את שיעור המנדטים הגדול ביותר – יותר ממחצית מעשרת המושבים שקיבלה בכנסת הנוכחית – ונאלצת כעת להסתפק בארבעה בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
אזרח התלונן על ח"כ שטען כי "הממשלה מאוננת". מה קבעה ועדת האתיקה?
חרף דרישת בנט: יעלון יישאר הקובע הבלעדי בנוגע להתנחלויות
"למה אין Uber בישראל?": נתניהו וכץ החליפו מהלומות בישיבת הממשלה

שר האוצר משה כחלון, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
מפלגתו איבדה יותר ממחצית המנדטים. כחלון/יותם רונן

בתוך כך, מפלגתו של אביגדור ליברמן, ישראל ביתנו, מתאוששת ומגיעה לתשעה מנדטים – עלייה בת שלושה מנדטים לעומת כוחה הנוכחי. מפלגתו של נפתלי בנט, הבית היהודי, עלתה במנדט אחד. גם מפלגתו של אריה דרעי, ש"ס, זכתה במנדט נוסף והגיעה בסך הכול לשמונה מנדטים.

מי ששומרת על כוחה היא מפלגת הליכוד, שנשארת בשלטון עם 30 מנדטים, בדיוק כפי שקיבלה בבחירות בחודש מרץ. גם המפלגות הקטנות יותר – יהדות התורה, מרצ והרשימה המשותפת – קיבלו בדיוק את אותו מספר מנדטים שקיבלו בבחירות האחרונות: שישה, חמישה ו-13 בהתאמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ישיבת הממשלה, 17 בינואר 2016. עמית שאבי, פול צלמים
שומר על הישג מרשים של 30 מנדטים. נתניהו/פול צלמים, עמית שאבי

הסקר גם בדק אם הציבור מוכן לקבל את הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, בתור שר הביטחון – לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, הורה לאחרונה לסגור את התיק נגדו בפרשת הרפז. אשכנזי קיבל 31% מקולות המצביעים שנשאלו "מי המועמד המתאים ביותר לתפקיד שר הביטחון", כשהוא מפגר רק אחרי השר הנוכחי משה יעלון, שזכה לרוב של 38% מהקולות. אחרי השניים דורגו שר החוץ לשעבר, אביגדור ליברמן, עם 17%מהקולות ושר החינוך, נפתלי בנט, עם 11%.

אשכנזי - היועץ המשפטי מפרסם דוח ציבורי. מערכת וואלה!
שני רק לשר יעלון. אשכנזי לאחר ההודעה על סגירת התיק, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully